Publicado 08/07/2019 14:13

AMPLIACIÓ:El Govern prioritza "preservar l'ocupació" a l'automoció amb el disseny d'un pla davant de la "transformació" del sector

Empresa obre la porta a línies d'ajut directes i preveu una oficina d'acompanyament per a les companyies automobilístiques en plena revolució 4.0

ACN

Barcelona.-El Govern prioritzar "preservar l'ocupació" de la indústria automobilística a Catalunya, que actualment dona feina a unes 143.000 persones, davant de la revolució del sector, on entren nous models de negoci com el vehicle autnom o hiperconnectat, i creixen fenmens com el del cotxe compartit. Després d'una reunió amb la comissió executiva permanent del Consell Catal de l'Empresa, la consellera ngels Chacón ha assegurat que cal actuar perqu hi ha "llocs de treball que poden perillar" i s'ha de veure "com es reorienten" de forma "immediata". L'automoció representa el 10,2% del PIB catal, amb més de 10.900 empreses en tota la cadena de valor, i per aix el departament d'Empresa estudia obrir línies d'ajut directes i una oficina "d'acompanyament" al sector, tot i que per Chacón cal treballar amb una estratgia "a llarg termini" per evitar fer, només, "pedaos".

En concret, la reunió d'aquest dilluns, que ha aplegat l'administració pública, patronals (Foment, Pimec) i sindicats (UGT i CCOO), ha abordat "les línies estratgiques del futur del sector" i ha creat quatre grups de treball per parlar de "talent, innovació, captació d'inversions, transformació dels models de negoci i l'mbit energtic", entre d'altres. Per Chacón, el canvi de paradigma de la indústria automobilística "afecta a tot Europa" i el "dileg estratgic" i la "preocupació" es palpa també en estats com Alemanya o Frana. "Ens importen moltíssim els llocs de treball", ha adms. Segons la consellera, no cal "crear senyals d'alarma" per sí "ser-ne conscient" perqu si no s'actua ara més endavant potser s'hauran de "lamentar" prdues de llocs de feina en aquelles empreses que no s'hagin adaptat a les noves necessitats del sector.La consellera ha adms que es pot parlar "d'ajuts directes" a les empreses, tot tenint en compte, per, la normativa europea anti-competncia. "Haurem de mirar com apliquem aquests recursos i els definim estratgicament", ha dit, admetent que aquest tipus d'ajuts poden contribuir, en alguns casos a "mitigar" situacions concretes, per calen també mesures estructurals. En aquest sentit, els fons podrien provenir no només del Govern, sinó també de la Unió Europea o de converses amb el govern espanyol. Comparant el procés actual a la indústria de l'autombil amb la globalització de fa uns anys, Chacón ha dit que cal actuar per "responsabilitat". El Govern, ha explicat, analitzar amb els actors econmics i les empreses del sector on cal "reconversions" o en quin tipus de plantilla es pot potenciar una "diversificació del perfil" professional. "Posarem xifres, i ho quantificarem, ara no les podem donar", ha dit, evitant donar números sobre les possibles actuacions. Així mateix, la consellera ha explicat que l'Oficina de Transformació de la Indústria de la Mobilitat oferir "acompanyament a les empreses" perqu els comuniquin les seves estratgies a curt i llarg termini per fomentar la "collaboració públicoprivada". Per ara, per, el disseny i posada en marxa d'aquesta oficina encara no est clar, tot i que Chacón ha dit que probablement podr tenir presncia física i virtual.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés