Publicado 21/06/2018 20:36

AMPLIACIÓ:El Govern no entendria que hi hagués "cap canvi" en els compromisos en relació al baixador del TAV a l'aeroport de Girona

El lobby Ferrmed exigeix a la Generalitat que "presenti batalla" perquè la connexió futura entre El Prat i Vilobí d'Onyar sigui d'ample internacional

ACN

Girona.-La Generalitat "no entendria" que hi hagués "cap canvi" per part del nou govern espanyol en els compromisos adoptats en relació a la construcció del baixador del Tren d'Alta Velocitat (TAV) a l'aeroport de Girona-Costa Brava. El director general d'Infraestructures i Mobilitat, Xavier Flores, ha recordat que "no hi ha cap causa tècnica" que "avali una nova estratègia". "L'aeroport de Girona continuarà tenint les mateixes possibilitats que abans i per tant l'estació continua sent igual de necessària", ha reblat Flores. Tot plegat en una taula rodona on hi ha participat el president del lobby que impulsa la construcció del Corredor Mediterrani, Joan Amorós, que ha exigit que la Generalitat "presenti batalla" perquè la connexió futura entre els aeroports de Barcelona i Girona sigui d'ample internacional.

El canvi de govern a La Moncloa no ha d'afectar, a criteri de la Generalitat, la construcció del baixador del TAV a l'Aeroport de Girona. De fet, el director general d'Infraestructures i Mobilitat, Xavier Flores, ha deixat clar que qualsevol canvi d'estratègia en aquest aspecte "no s'entendria", ja que "no hi ha cap aspecte tècnic" que ho avali. En aquest sentit, Flores ha reconegut que el canvi d'executiu espanyol "els ha obligat a ressituar-se", però deixa clar que seguiran "ferms" i exigiran el compliment dels compromisos de l'anterior govern de l'Estat.Uns compromisos adquirits al febrer per l'aleshores ministre de Foment, Íñigo de la Serna, que va assegurar una aportació de 55 MEUR per a la construcció del nou baixador del TAV a Vilobí d'Onyar. Això va significar un canvi, i es que fins aleshores la Generalitat era qui havia d'assumir el cost de la infraestructura. De la Serna va concretar que el pagament de l'obra sortiria del pressupost dedicat a AENA i a ADIF.Pel què fa a dates concretes, Flores ha explicat que "segueixen treballant" amb els mateixos terminis que abans de l'entrada del nou ministre de Foment, José Luís Abalos. Això significa que la redacció del projecte s'ha d'enllestir aquest 2018 –es preveu que sigui en breu- i a partir d'aquí es fixi una data per a la licitació.Xavier Flores ha fet aquestes declaracions en una taula rodona organitzada Col·legi d'Enginyers, Canals i Ports de Catalunya, i que ha comptat amb la presència, entre d'altres, del president de Ferrmed, Joan Amorós.Un ample de via internacionalEl president del lobby que impulsa la construcció del Corredor Mediterrani ha exigit que la connexió entre les terminals 1 i 2 d'El Prat s'ha de fer amb ample internacional amb l'Aeroport de Vilobí. "Hem de tenir en compte que Girona és la tercera terminal i la quarta pista de Barcelona", ha reblat Amorós.El president de Ferrmed considera que en un futur els aeroports de Barcelona, Girona i Reus s'han de convertir en "un gran hub internacional". "L'objectiu és que els passatgers que aterren a Girona, en 40 minuts siguin a Barcelona", ha assenyalat.El director d'Infraestructures i Mobilitat també ha posat en valor "l'important impacte" que suposa tant per a Catalunya com per a la demarcació, la construcció del baixador. En concret, Flores ho ha xifrat en un volum proper als 950.000 passatgers l'any. "Això significa una dinamització important", ha reblat Flores.Un altre estudi encarregat per l'Ajuntament de Girona a la universitat anglesa de Cranfield va estimar que l'obra seria clau per convertir l'aeroport de Girona en la quarta pista d'El Prat. L'informe determinava que la infraestructura permetria doblar l'àrea d'influència.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés