Publicado 12/07/2019 13:50

AMPLIACIÓ:El govern de Blanes demana a la Generalitat la "suspensió definitiva" de la prolongació de la C-32

El consistori recorda que es va fer una consulta popular en qu "més del 71% dels votants es van posicionar en contra" d'aquesta infraestructura

ACN

Blanes.-L'Ajuntament de Blanes (Selva) ha demanat al Departament de Territori i Sostenibilitat la "suspensió definitiva" de l'ampliació de la carretera de la C-32 entre Blanes i Lloret de Mar. El govern local ha recordat que el 28 d'abril de 2016 el plenari municipal es va comprometre "per unanimitat" defensar el resultat de la consulta popular que s'havia convocat sobre la prolongació de l'autopista. Davant d'aix, l'alcalde de Blanes, ngel Canosa, ha recordat que "més de 71% dels votants es van posicionar en contra" de la infraestructura. Per aix el govern local demana a la Generalitat que busqui "una solució" als problemes de mobilitat que pateix Lloret de Mar a l'estiu per "que no malmeti més el territori".

Dos dies després que el TSJC suspengués l'informe de l'impacte ambiental del projecte de la C-32, aquest divendres l'Ajuntament de Blanes (Selva) s'ha posicionat en contra de la prolongació de la carretera entre Blanes i Lloret de Mar. L'alcalde del municipi, ngel Canosa, ha llegit una declaració institucional, signada pels dos grups que formen el govern local (ERC i Blanes en Comú-Podem), en qu ha demanat la "suspensió definitiva" del projecte.El govern local ha recordat que el 28 d'abril de 2016 el plenari de l'Ajuntament de Blanes va aprovar per unanimitat "fer seu el resultat de la consulta popular" que s'havia celebrat a Blanes i Lloret uns dies abans, el 17 d'abril. Per aix, el nou alcalde ha optat per pronunciar-se en contra de la carretera amb l'objectiu de "mantenir i enfortir" el compromís.De fet, Canosa ha recordat que "més del 71% dels votants es van posicionar en contra" de la infraestructura. De tota manera, en aquella consulta tan sols hi va participar el 7% dels habitants de Blanes i Lloret de Mar, ja que la consulta es feia conjuntament en els dos municipis.D'altra banda, Canosa ha recordat que les obres estan ara aturades temporalment per la resolució del TSJC. Tot i així, creu que aquesta és una "oportunitat de poder rectificar". Per aix ha demanat a la Generalitat que "opti per una solució que no malmeti més el territori". Canosa també ha lamentat que les tales d'arbres hagin provocat "fora estralls" en els boscos de la zona.A més, l'alcalde ha assegurat que en els inicis del projecte, el Govern es va comprometre a "no executar l'obra mentre hi hagués una part del territori afectat que si manifestés en contra".Lloret, a favor de la carretera Aquest posicionament en contra del ramal de l'autopista contrasta amb el del seu municipi veí, Lloret de Mar. En aquest cas, el seu alcalde, Jaume Dulsat, s'ha mostrat partidari de la infraestructura en moltes ocasions. Dulsat ha justificat el projecte com una solució als problemes de mobilitat que pateix el municipi durant l'estiu.Tot i aquesta contraposició de punts de vista, el batlle blanenc creu que aix "no afectar" a les relacions que tenen els dos municipis. "Suposo que democrticament entendran que tenim el nostre dret d'estar-hi en contra", ha reblat Canosa.Aturem la C-32 recorda que hi ha una alternativaDesprés d'aconseguir paralitzar per segona vegada el projecte d'ampliació de la C-32, la plataforma Aturem la C-32 es mostra satisfeta per la fita aconseguida al TSJC. El seu portaveu, Joan Mora, també ha agrat que l'Ajuntament de Blanes aprofiti per anunciar la seva oposició al projecte.A més, Mora ha detallat que la plataforma entén "que hi ha un problema de mobilitat" durant els mesos d'estiu a Lloret de Mar. De tota manera, Mora ha afirmat que el Departament de Territori i Sostenibilitat té "un projecte aprovat" per a resoldre aquest problema, per que des de 2012 "est en un calaix".Segons ha informat el portaveu d'Aturem la C-32, aquesta carretera alternativa tindria "un impacte ambiental mínim" i un cost molt inferior al del ramal de l'autopista. Segons ha detallat Mora, el Govern hauria previst el desdoblament de la carretera GI-600 que va des de la finalització de la C-32 a Tordera (Maresme) fins a Lloret de Mar. Aquest desdoblament costaria uns 35 milions d'euros, segons el portaveu de la plataforma, davant dels 90 que es preveuen invertir en l'autopista.El govern de Blanes, obert a parlarPer altra banda, el tinent d'alcalde de Blanes, Jordi Urgell, ha recordat que encara hi hauria una altra opció per resoldre la manca d'infraestructures per accedir a Lloret de Mar. Urgell ha recordat que el nou govern impulsar un pla de Mobilitat en qu hi ha prevista una "ronda sud de Blanes" que uniria la Ciutat Esportiva de Blanes amb l'Hospital Comarcal.Segons Urgell, si Lloret tirés endavant un projecte similar en el seu terme municipal que connectés amb l'Hospital, aix facilitaria una nova via més rpida per accedir a la localitat. A més, Urgell ha avanat que est obert a estudiar altres projectes amb els regidors de Lloret per adequar-ho a les necessitats dels dos municipis.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés