AMPLIACIÓ:El fabricant de motos Torrot-Gas Gas entra l'ERO per extingir 24 contractes a la fbrica de Salt, el 20% de la plantilla

Publicado 10/4/2019 14:41:07CET

El comit assegura que estudiar la documentació amb lupa i lluitar per reduir acomiadaments i garantir "la viabilitat de l'empresa"

ACN

Salt.-El fabricant de motos Torrot-Gas Gas presenta aquest dimecres un expedient de regulació d'ocupació (ERO) per extingir contractes a 24 treballadors de la fbrica de Salt (Girons). L'ERO afectar un 20% de la plantilla de la factoria i se centrar, sobretot, amb els treballadors de la part de motos elctriques que es comercialitzen sota el segell de Torrot. La direcció, que s'ha reunit amb els representants del comit aquest matí, justifica l'ERO per motius econmics i argumenta que ha lluitat fins al final abans de tirar endavant l'expedient. Per la seva banda, el comit assegura que s'estudiar la documentació que els han entregat amb lupa, que lluitaran per reduir acomiadaments i, sobretot, per garantir "el futur" dels qui es quedin.

La direcció de Torrot-Gas Gas ha concretat aquest dimecres l'afectació de l'ERO que ja va anunciar la setmana passada. I no només aix, sinó que també ha fet oficial l'expedient (que ja s'ha entrat davant Treball de la Generalitat).L'ERO d'extinció vol rescindir contractes a 24 treballadors de la fbrica de Salt. Aquí, els 116 empleats se subdivideixen en la part de motos elctriques (que es venen sota el segell de Torrot) i les d'enduro i trial (que mantenen la marca Gas Gas). La secció més afectada ser la de Torrot (on l'empresa vol fer fora setze treballadors). Els vuit restants, formen part de Gas Gas.Avui, durant la primera reunió, l'empresa només ha comunicat als representants del comit els números de l'ERO i ha justificat els acomiadaments adduint motius econmics. La direcció també els ha entregat tota la memria justificativa de l'ERO. A més, també s'ha constitut la taula negociadora i ja s'ha marcat el calendari de reunions entre les parts. La primera tindr lloc dilluns vinent. I després, n'hi ha convocades dues més d'entrada (per al 26 d'abril i el 2 de maig).Estudiar-ho a fons"L'empresa s'ha limitat a dir-nos el que marca la llei", ha explicat la secretria general de la FICA-UGT a les comarques gironines, Isabel Martínez. A partir d'ara, i fins dilluns, el comit s'estudiar a fons la documentació per veure si l'ERO est justificat. "No serveix que ens ho diguin, hi ha d'haver números al darrere", explica Martínez.La secretria de la UGT ja ha avanat que, d'entrada, la prioritat ser lluitar per intentar reduir l'afectació i aconseguir bones indemnitzacions per als treballadors que hagin de marxat. Per més enll d'aix, el comit també reclamar a la direcció quin és el pla de viabilitat que té per a Torrot i Gas Gas. "La nostra gran preocupació també és garantir el futur d'aquells qui es queden, perqu no volem posar una tireta damunt d'una malaltia", ha dit Martínez.L'ERO a Torrot-Gas Gas arriba precisament un any després que el grup anunciés una inversió de 2 milions d'euros (MEUR) a la fbrica de Salt per treure al mercat la seva primera moto de trial elctrica. A la demarcació, la firma també té un altre centre de producció a Vilablareix (Girons). Aquí hi fabrica un altre vehicle elctric (un velocípede). Aquesta planta, on hi ha 32 treballadors, no es veu afectada per l'expedient d'extinció. Per la seva banda, fonts de la companyia expliquen que l'ERO és conseqüncia d'una davallada de vendes que ha passat factura als números del grup. Des de Torrot-Gas Gas informen que la situació era "greu" i que han fet tot el possible abans de tirar endavant l'expedient, per que no els ha quedat cap altra sortida.En fallida ara fa quatre anys En el cas de Gas Gas, plou sobre mullat. La histrica marca de motos de competició (trial, enduro i off-road) ja va patir dificultats econmiques, que la van abocar a la fallida l'any 2015. L'empresa va entrar en liquidació i el fabricant de motos elctriques Torrot, grcies a un acord amb el fons d'inversió Black Toro Capital, la va comprar per 9,66 milions d'euros (MEUR).Després de mesos de tenir la producció aturada, la fbrica de Salt (ara, sota la marca Torrot Group-Gas Gas) va reprendre la cadena de muntatge al mar del 2016. A principis de maig de l'any passat, la fbrica de Salt d'uns 10.000 metres quadrats- va patir un aparatós incendi. Les flames, que van originar una intensa fumera, van acabar afectant, per, el 5% de la planta (i no van malmetre l'estructura de la nau ni les cadenes de producció).Nova planta a CadisEn parallel a la fbrica de Salt, Torrot est ultimant l'entrada en funcionament d'una nova planta a Cadis. Les installacions, segons va informar la companyia, han suposat una inversió de 16 MEUR. Es preveu que entrin en servei a l'estiu i, des d'aquí, la producció se centrar en fabricar velocípedes.Fa tot just un mes, la direcció de Torrot anunciava l'inici d'obres per equipar la nova factoria (que se sumar a la de Salt). Arran del procés, al novembre del 2017 Torrot es va afegir a la llista d'empreses que van traslladar la seva seu social fora de Catalunya; en aquest cas, de Mataró a Saragossa.