Publicado 02/10/2019 16:39

AMPLIACIÓ:El director de l'aeroport de Girona creu que el tancament de Ryanair és una situació "conjuntural" per la falta d'avions

Vicent Pallars manté l'aposta per convertir la terminal gironina en un "complement" del Prat

ACN

Vilobí d'Onyar.-El nou director de l'Aeroport Girona-Costa Brava, Vicent Pallars, s'ha mostrat confiat per la situació de les installacions de Vilobí d'Onyar (Selva), tot i el tancament de la base de Ryanair. Pallars creu que es tracta d'un problema "conjuntural" de la companyia per la seva "falta de capacitat" en vols. Tot i així, l'inters que ha anunciat Ryanair per comprar part de la flota d'Airbus 320 que tenia fins ara la fallida Thomas Cook podria resoldre aquest problema. Pallars també ha recordat que Ryanair pot obrir la seva base en qualsevol moment i que tan sols es tracta d'una "decisió empresarial". Per altra banda, el nou director ha mantingut la seva aposta per convertir la terminal gironina en la pista "complementria" de l'aeroport de Barcelona.

Ryanair va anunciar fa un mes la seva intenció de tancar la base a l'Aeroport Girona-Costa Brava a partir del gener de 2020. Els motius eren els retards que pateix l'aerolínia irlandesa en tenir avions nous que fa anys va encarregar a la casa Airbus. Davant d'aquesta situació, el nou director de l'aeroport gironí, Vicent Pallars, ha fet una crida a la calma i ha qualificat la situació de "conjuntural".D'aquesta manera, Pallars creu que Girona és un "aeroport estratgic" per a la companyia de 'low cost' i per aix ha recordat que el tancament "no comporta un cessament de l'activitat" a Girona. A més, l'inters que ha anunciat la companyia irlandesa per a comprar part dels avions Airbus 320 que tenia el touroperador Thomas Cook que recentment es va declarar en fallida- creu que podrien resoldre aquesta "necessitat de creixement".Per aix defineix aquesta possible compra com una "bona notícia" per a l'aeroport gironí. De fet, Pallars ha apuntat que el tancament de la base és una "decisió empresarial" i que pot tornar a obrir-la en qualsevol moment.Tot i així, el nou responsable de la terminal gironina ha avanat que seguir apostant per captar noves companyies que operin des de Vilobí d'Onyar, al marge de Ryanair. Per a Vicent Pallars és clau seguir apostant pel mercat de l'Europa de l'Est, on encara hi ha molt de potencial. Malgrat tot, ha apuntat que potser cal promocionar més les installacions i la destinació entre els touroperadors de pasos com Polnia abans d'aconseguir noves companyies.El baixador de l'AVE, una infraestructura clauVicent Pallars ha mantingut la seva aposta per convertir la terminal gironina en un "complement" de l'Aeroport Josep Tarradellas. En aquest sentit, Pallars creu que ja hi ha una relació "complementria" amb les installacions barcelonines perqu algunes de les operacions ja es fan a Girona. El director ha posat d'exemple alguns aterratges que s'han fet a la pista de Vilobí d'Onyar quan hi ha problemes meteorolgics que impedeixen aturar-se al Prat.Tot i així, per acabar de fructificar aquesta complementació Pallars creu que fa falta la construcció del baixador de l'AVE a l'aeroport gironí. Segons el director "és una bona oportunitat" per la terminal gironina i per tot el territori ja que l'Aeroport Girona-Costa Brava podria convertir-se en el primer de tot l'estat espanyol en estar connectat a l'alta velocitat.Aquesta connexió faria augmentar la "competitivitat" ja que permetria als passatgers desplaar-se rpidament des de la terminal amb "el centre de Barcelona i el sud de Frana". Aquesta última opció permetria acostar les installacions de Vilobí d'Onyar al mercat francs.Les taxes no són un problemaPer altra banda, Pallars ha assegurat que el problema del tancament de la base de Ryanair a Girona "no est relacionat amb les taxes", tal com havien apuntat alguns sectors econmics i la Generalitat de Catalunya. El director ha recordat que tenen una "incidncia mínima" en el cost de les operacions aeronutiques. A més, el director ha afirmat que l'aeroport gironí té unes taxes "molt competitives" en relació amb altres aeroports europeus d'un volum similar en nombre de passatgers.Pallars ha afegit que la companyia irlandesa també ha tancat altres bases a l'estat espanyol i aix demostra que la decisió no és per culpa del preu que han d'abonar a Aena per aterrar a Girona, sinó a una "redistribució" que est fent la companyia per "incrementar beneficis".Fomentar la desestacionalitzacióPer últim, Vicent Pallars ha avanat que una de les prioritats que es marca com a director de l'Aeroport Girona-Costa Brava és augmentar el nombre d'operacions que es fan fora dels tres mesos d'estiu. Pallars creu que hi ha "oportunitats" de captar nous passatgers durant l'abril, el maig, el setembre i l'octubre, fora dels "mesos pic", que són els que més turistes visiten la Costa Brava.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés