Publicat 30/09/2019 14:36

AMPLIACIÓ:El CoNCA destaca "l'excellent i extraordinari" moment creatiu que viuen les Terres de l'Ebre

El plenari i les comissions del Consell es fan a Móra la Nova per recollir les inquietuds i necessitats dels agents culturals ebrencs

ACN

Móra la Nova.-El Consell Nacional de la Cultura i de les Arts (CoNCA) ha pres el pols, aquest dilluns, a les necessitats i inquietuds dels agents culturals de les Terres de l'Ebre. La presidenta del CoNCA, Vinyet Panyella, ha destacat "l'excellent i extraordinari" moment creatiu del territori i ha assenyalat que la qualitat de les propostes culturals ebrenques la certifiquen els premis nacionals i europeus que han rebut últimament Litterarum, Deltebre Dansa o altres entitats. Els membres del CoNCA s'ha comproms amb els dinamitzadors ebrencs a vetllar, assessorar i promocionar-los perqu segueixin tenint "visibilitat". Desplaar el primer plenari fora de Barcelona fins a Móra la Nova (Ribera d'Ebre) també ha volgut evidenciar el suport a la cultura ebrenca després de l'incendi del mes de juny.

Els nous membres del Consell Nacional de la Cultura i de les Arts han recuperat la iniciativa de celebrar alguns dels seus plenaris fora de la capital catalana, com van acordar en la primera sessió del mes de juliol. Una vintena de representants del sector cultural de les Terres de l'Ebre ha pogut compartir les seves inquietuds i fer suggeriments als nou membres del CoNCA en la comissió de treball que han compartit aquest dilluns al matí a la Casa de Cultura de Móra la Nova. Hi ha participat representants de les arts escniques ebrenques com Jordi Príncep, director de l'Escola de Teatre i Circ d'Amposta (EtCA), i Albert Pujol, director de la fira d'espectacles literaris Litterarum. També de l'mbit musical, hi ha assistit Vicent Fibla, director de l'Eufnic, el festival d'Arts Sonores i Visuals de les Terres de l'Ebre, Xavier Bertomeu, director de la Mostra de Jazz de Tortosa, i Victria Almuni, organitzadora del festival Música en Terres de Crulla de la Sénia. Ramon Balagué Altadill, membre de l'equip directiu de l'escola de ball, cant i música tradicional Lo Planter ha representat el sector de la cultura popular i tradicional i de l'mbit cinematogrfic, el realitzador Santi Valldepérez. La presidenta del CoNCA, Vinyet Panyella, s'ha mostrat satisfeta d'haver fer realitat "la fita" i prendre el pols a les entitats i el medi cultural de les Terres de l'Ebre. Panyella ha felicitat el territori pel moment "extraordinari i excellent" de creativitat que viu i ha posat l'accent en els premis nacionals i europeus que s'estan recollint en els últims anys. "Litterarum és el que tinc més fresc i és molt merescut perqu no és habitual fer una fira literria de primera magnitud com la d'aquí. "Encoratgem a tirar endavant", ha afegit. Per fer-ho, el Consell de Cultura hi donar suport a través del coneixement directe de la situació cultural territorial. "No som un organisme executiu per sí un ple per a l'assessorament, per vetllar i avaluar i a partir d'aquí, obrar en conseqüncia amb els resultats. La nostra feina no és pas poca cosa sinó que és un compromís molt directe amb els creadors i les entitats culturals", ha explicat Panyella. La directora del CoNCA ha reconegut que la feina cultural dels territoris no sempre és visible i ser en aquest aspecte on també poden contribuir des del Consell. "Ser visible significa existir i existir és molt important per avanar", ha defensat. Després de la primera presa de contacte i "del canvi d'impressions" d'aquest dilluns, el CoNCA s'ha comproms a garantir un seguiment i donar continutat a la feina feta des de la Casa de Cultura de Móra la Nova.