Publicado 17/4/2019 14:24:41 +02:00CET

AMPLIACIÓ:El clúster de l'automoció veu "indispensable" més inversió en la xarxa ferroviria per fomentar l'exportació des del Port

Conesa destaca les solucions intermodals que ofereixen i afirma que 36 de cada 100 cotxes que surten del recinte portuari hi arriben en tren

ACN

Barcelona.-El Clúster de la Indústria de l'Automoció de Catalunya (CIAC) ha valorat com a "indispensable" un augment de la inversió en la xarxa ferroviria a l'Estat espanyol perqu el sector pugui exportar més des del port de Barcelona: "El lligam entre la indústria i el port ha d'anar a més", ha opinat el seu president, Josep Maria Vall, en declaracions a l'ACN. Una delegació del clúster ha visitat la infraestructura porturia aquest dimecres per veure les dues terminals dedicades a vehicles nous, que l'autoritat porturia "no descarta ampliar", ha dit la presidenta del Port, Merc Conesa. Conesa també ha destacat les solucions intermodals que ofereix el port, tot recordant que 36 de cada 100 vehicles que s'exporten des del recinte portuari hi arriben en tren. A més, ha destacat les oportunitats que ofereix el port per comercialitzar amb els mercats del nord d'frica i d'sia.

Durant la visita, els tcnics del Port de Barcelona han presentat als membres del CIAC els serveis específics que l'enclavament ofereix al sector, tant les dues terminals dedicades als vehicles nous Autoterminal i Setram com pel transport i la logística de peces i components.En la rebuda institucional, l'autoritat porturia s'ha ofert com un "soci estratgic" per afavorir la internacionalització de la indústria de l'automoció i ha apuntat que les terminals actuals es poden ampliar grcies a uns terrenys "reservats" a la vora de les installacions. Conesa també ha destacat l'esfor que fa la infraestructura oferint bonificacions sobre les taxes porturies per facilitar l'intercanvi comercial de vehicles.El Port de Barcelona ha reivindicat les solucions logístiques que ofereix a la indústria de l'automoció, tant grcies a la connectivitat amb els principals mercats mediterranis, com Turquia i el nord d'frica, i asitics, com la Xina i l'Índia, com per les solucions intermodals amb els centres productors i distribudors de la península Ibrica i d'Europa."La intermodalitat és clau, optimitza la cadena de subministrament i ens permet ser molt més gils", ha remarcat Conesa. I és que 36 de cada 100 vehicles que s'exporten des del port hi arriben a través del transport ferroviari, ha recordat.En aquest sentit, i tot i remarcar que la installació gaudeix de la dotzena quota ferroviria més alta dels ports europeus, la presidenta del port ha assegurat que des de l'autoritat porturia "s'han d'imposar noves accions per servir millor la indústria" en termes de connexions intermodals.En la mateixa línia, el president del clúster de l'automoció ha afirmat que l'autombil sempre s'ha regit per la "flexibilitat" i que els clients cada cop demanen més serveis a través del transport ferroviari i viari. "És indispensable millorar les comunicacions, lligar tots els llocs on es fabriquen vehicles amb ferrocarrils, els trens han d'arribar a tots els grans constructors d'autombils i s'ha d'aconseguir que els vehicles puguin exportar-se el més rpid possible", ha opinat.Per aquest motiu, ha considerat "necessari" que el Port continu apostant per la intermodalitat i que no es limiti a "tenir zones on dipositar els cotxes" sinó permeti una "comunicació rpida" entre vaixells, trens i camions. Perqu aix sigui possible, Valls ha fet una crida també a les administracions públiques perqu elaborin un pla estratgic per la indústria de l'autombil, l'energia i la logística per millorar la distribució terrestre i marítima: "És una llió pendent", ha lamentat.