Publicado 05/06/2019 14:36

AMPLIACIÓ:El 22@ espera 25.000 treballadors nous en tres anys per alerta que calen inversions en habitatge i mobilitat

El districte d'innovació atrau 5.000 empreses i 60.000 treballadors en 15 anys i es reivindica com el "Silicon Valley catal"

ACN

Barcelona.-El districte tecnolgic 22@ de Barcelona espera rebre 25.000 treballadors nous en tres anys, un creixement que demana una resposta en forma d'inversions en habitatge i mobilitat al barri on se situa, el Poblenou, ha assegurat Xavier Monzó, president de l'associació d'empreses i institucions 22@Network bcn. "Estem vivint una etapa que ens pot passar factura", ha avisat Monzó aquest dimecres en una roda de premsa. Des del 2004, el 22@ ha aconseguit atraure 5.000 empreses i 60.000 treballadors. Només l'any passat, es van contractar 128.000 metres quadrats i en el primer trimestre 2019 ja se n'han absorbit 58.000, segons dades d'un informe elaborat per Cushman & Wakefield. Unes xifres que, per Monzó, certifiquen que el districte ha passat de ser el "Manchester catal al Silicon Valley catal".

Amb tot, per continuar amb aquesta tendncia a l'ala, l'associació d'empresaris i institucions ha demanat un "pacte institucional estable" entre govern espanyol, Generalitat i Ajuntament de Barcelona que traci un "fil conductor de mínims" per al districte.Per Monzó, és necessria una "reflexió profunda sobre les infraestructures de mobilitat a la zona sud i nord" del districte. "Necessitem alguna solució, la que tcnicament sigui possible", ha dit. En aquest punt ha posat mfasi en la millora de la zona de les Glries i ha proposat que la unió del tramvia per l'avinguda Diagonal podria ser una "solució" a les "dificultats manifestes" de mobilitat amb qu es troben."Estem vivint una etapa que ens pot passar factura", ha alertat."S'ha de definir el full de ruta del Poblenou d'una manera clara", ha insistit Monzó, que ha aclarit que el projecte 22@ és una iniciativa que es va plantejar per a 40 anys i que necessita "molta estabilitat" per a funcionar.Els preus de lloguer al 22@ pugen i s'acosten als de Passeig de Grcia i DiagonalL'atracció creixent d'empreses al districte ha elevat els preus de lloguer que es paguen pel lloguer d'oficines. Segons dades de Cushman & Wakefield, les companyies paguen un preu mitj de 23 euros per metre quadrat al 22@, una xifra per sota de la mitjana de 27 euros per metre quadrat que es paga a Barcelona, per que est creixent de forma constant i s'acosta als altres dos centres amb oficines de la ciutat, el passeig de Grcia i l'avinguda Diagonal.I és que, segons la consultora, en total, durant l'any passat es van entregar 128.000 metres quadrats en aquesta zona, el 39% de la contractació d'oficines a Barcelona, una proporció que fa cinc anys representava el 19% del total. Segons ha assegurat Eusebi Carles, soci de Cushman & Wakefield, aquesta tendncia a l'ala continua i en el primer trimestre del 2019 es van absorbir 58.000 metres quadrats. A més, hi ha projectes tancats de forma segura per ocupar 77.000 metres quadrats més.Tot plegat ha provocat que un "cercle virtuós" que ha fet que disminueixi la disponibilitat d'espai i que pugin les rendes del lloguer, ha dit Carles. Segons les dades de la consultora, els preus dels contractes d'arrendaments van créixer un 13,5% durant el 2018 i han augmentat un 10% en aquests primeres mesos d'any. Una dinmica que a més d'atraure els promotors immobiliaris interessa als inversors. "'L'activitat inversora s'ha dirigit al Poblenou que ara és la zona de Barcelona on veiem més transaccions", ha afegit.En total, el districte tecnolgic est ocupant 1,1 milions de metres quadrats, lluny del "sostre de 4 milions que es va fixar en el planejament del 2000.Reptes de futur: un carnet 22@ i atraure talent localSegons Monzó, en aquests 15 anys el 22@ s'ha convertit en una marca reconeguda internacionalment per la capacitat d'aglomerar molts actors econmics i empresarials i fer-ho d'una manera "sostenible". En aquest temps, el districte s'ha omplert bsicament d'espais de cotreball amb d'emprenedors i de grans companyies multinacionals del sector digital, tecnolgic i meditic. En general, en els últims anys les companyies que han decidit installar-se en aquesta zona ho han fet per vendre productes al món i no només per vincular-se al mercat catal o espanyol.De cara al futur, l'associació es planteja com a reptes promoure el talent local i impulsar el teixit econmic del barri. Per aix, estan treballant en un carnet 22@ perqu els treballadors del districte puguin tenir accés a descomptes en els comeros del barri i, d'aquesta manera, promoure el comer de proximitat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés