Publicado 10/03/2020 20:51

AMPLIACIÓ:El 061 duplica els gestors i incrementa les línies telefniques per atendre l'augment de trucades pel coronavirus

Aquest dimarts a les cinc de la tarda s'havien respost un miler de consultes relacionades amb la malaltia

ACN

L'Hospitalet de Llobregat.-El 061 treballa a tota mquina per reforar el servei després de "l'allau de trucades" que en els darrers dies ha registrat a causa del coronavirus. Ho ha explicat Núria Torres, cap del 061 Salut Respon, que afirma que s'ha duplicat la xifra de gestors que atenen el telfon i la d'infermers que responen les consultes. Alhora, s'han incorporat diversos professionals epidemilegs per oferir un assessorament més específic. En els propers dies s'introduiran millores tecnolgiques per ampliar el nombre de línies telefniques. Tot plegat després que dilluns es registressin 17.908 trucades i se n'atenguessin 1.300 pel coronavirus. Aquest dimarts la tnica s'est mantenint i a les cinc de la tarda se n'havien respost 990 en aquest sentit.

La preocupació pel coronavirus ha disparat les consultes al 061 en els darrers dies. Segons ha explicat Núria Torres, cap del 061 Salut Respon, la situació va desbordar-se dilluns, quan el servei va rebre 17.908 les trucades. De les que van atendre's, un total de 1.300 eren per consultes relacionades amb el coronavirus. "Aquestes dades suposen un 66% més respecte la setmana passada i el triple del que és la nostra activitat habitual", comenta Torres que indica que la mitjana de trucades diries comptabilitzades durant el 2019 va ser de 6.500. En aquests sentit, ha indicat que al llarg d'aquest dimarts l'increment de l'activitat en el servei s'est mantenint. Tot i que no ha revelat la xifra global de trucades rebudes, sí que ha comentat que a les cinc de la tarda el 061 havia ats 990 consultes per dubtes vinculats amb el virus. Amb l'objectiu de descongestionar el servei, el 061 est introduint millores organitzatives i tcniques. Fins ara, s'ha duplicat la xifra de gestors, el personal que agafa el telfon, i la d'infermers que atenen les consultes. També s'han incorporat diversos epidemilegs a la sala de coordinació per donar als usuaris una atenció més especialitzada i "disminuir el temps de gestió".També s'ha habilitat un test en línia per resoldre dubtes sobre el coronavirus i determinar si una persona pot estar infectada: "Consisteix en una srie de preguntes que es fan als ciutadans i que ens serveixen com a cribratge per diferenciar aquesta mena de consultes de la resta", ha apuntat la responsable del 061.Per altra banda, ha assenyalat que la situació "est tensionant" i "posant al límit les infraestructures tcniques". Per aquest motiu s'est treballant per ampliar la capacitat telefnica i augmentar el nombre de línies i de trucades que podran entrar. Torres ha aprofitat per recordar a la ciutadania que per situacions d'emergncia o risc vital ha de trucar el 112.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés