Actualizado 11/12/2018 12:48

AMPLIACIÓ:easyJet incorpora el Prat al seu programa Worldwide, que permet als viatgers enllaçar amb destins transoceànics

L'aerolínia té previst augmentar un 4% la capacitat des de la capital catalana i superar els 4,1 milions de passatgers

ACN

Barcelona.-easyJet ha anunciat aquest dimarts que incorporarà l'Aeroport del Prat al seu programa 'Worldwide by easyJet', que a partir del 2019 permetrà als usuaris que viatgin des de Barcelona volar a més de 5.000 rutes diferents d'arreu del món gràcies als acords que l'aerolínia té amb altres companyies a Londres Gatwich, Berlin Tegel i Milan Malpensa. Segons ha explicat el director general d'easyJet, Javier Gándara, l'aerolínia no es planteja per ara efectuar vols de llarg radi. "El que realment sabem és fer el curt radi i a més hi veiem molt possibilitats encara de seguir creixent, tot i que també creiem que cal buscar la fórmula de comptabilitzar el model punt a punt de curt radi amb altres companyies de llarg radi", ha assenyalat De Gándara. D'altra banda, el directiu de l'aerolínia ha avançat que easyJet té previst augmentar un 4% la seva capacitat a l'Aeroport del Prat i superar els 4,1 milions durant l'any que ve.

L'Aeroport del Prat serà l'únic de l'Estat on easyJet ofereixi aquesta modalitat, que permetrà els viatgers enllaçar amb més de 5.000 destins d'arreu del món gràcies als acords amb altres aerolínies a Londres Gatwick, com per exemple Norwegian i més recentment Virgin Atlantic; a Milan Malpensa (Singapore Airlines) i Berlín Tegel (amb la baix cost Scoot). Per tant, amb una sola reserva els usuaris podran connectar amb les companyies amb qui té signats els acords.D'altra banda, Gándara també ha explicat que al llarg de l'any que no té previst afegir cap més avió als quatre que ara té a la base de l'Aeroport del Prat, però que en canvi començarà a operar amb avions de més capacitat, concretament l'A321, que disposa de 50 places més que l'A-320. Quant a les noves rutes, easyJet ha començat recentment a enllaçar Barcelona-Manchester amb dos vols setmanals que s'estendran a un diari a partir de l'estiu que ve. Segons la companyia, des que va començar a volar al Prat el 1996 des de l'Aeroport de Luton, a Londres, easyJet ha sumat 45 milions de passatgers.Pel que fa a la resta de l'Estat, Gándara ha detallat que es començarà a operar 19 noves rutes, el que suposa més de 19 milions de seients més i un creixement estimat del 8%.Gándara reclama un pla estructural per fer front als retards a l'espai aeri europeuJavier Gándara ha comentat que aquest dilluns es va celebrar una reunió a Madrid, on les aerolínies van rebre informació sobre el pla del Ministeri de Foment 'BCN a punt' amb l'objectiu d'estudiar mesures contra els retards que han afectat l'Aeroport del Prat aquest estiu passat. El directiu ha assenyalat que donen la "benvinguda" a les accions que es puguin emprendre però ha afegit que el que cal és "un pla estructural", convocar una "taula al més alt nivell" i "que ens posem tots per veure com es pot seguir sent compatible el creixement del Prat i altres aeroports i operar amb la regularitat adequada".Gándara ha recordat que el problema de congestió és "europeu" i ha assenyalat que els índex de puntualitat de l'Aeroport del Prat són semblants als de Frankfurt i Charles de Gaulle. Per això, el director de l'aerolínia ha suggerit, per exemple, la implementació d'un "cel únic per volar de forma més eficient".Sobre la possibilitat d'operar a Girona: els passatgers prefereixen aeroports propers a la seva destinacióDavant els plans del Ministeri de Foment de convertir l'Aeroport de Girona amb una pista més de l'Aeroport del Prat i potenciar-hi l'arribada de l'alta velocitat, Gándara ha afirmat que "no tanca la porta" a operar a l'aeròdrom de Vilobí d'Onyar, tot i que ha deixat clar que la seva prioritat és operar en aeroports propers a la seva destinació, ja que és el que demanden els clients de la companyia. Segons Gándara, easyJet ja vola en aeroports secundaris –a Londres ho fa en quatre- però ha subratllat que primer cal avaluar-ho i estudiar aspectes com la connectivitat a Barcelona.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés