El ministre ha criticat el portaveu del PSM per haver anunciat una moció de censura contra Cifuentes "quan ell és el primer que té la llicenciatura falsa"
ACN
Madrid.-El ministre de Foment, Íñigo de la Serna, considera que la presidenta de la Comunitat de Madrid, Cristina Cifuentes, "ha actuat amb responsabilitat" sobre la seva renúncia al seu polèmic màster. "Crec que és un gest que l'honra", ha dit el ministre en declaracions als mitjans. De la Serna ha criticat severament el portaveu del Partit Socialista de Madrid, José Manuel Franco, per haver anunciat una moció de censura contra Cifuentes "quan ell és el primer que té la llicenciatura falsa". "Crec que s'ha de fer un exercici de veritat, d'autenticitat, de defensar ben alt i amb contundència la universitat, els alumnes i les famílies que han pagat i suat amb tinta els seus màsters i llicenciatures", ha afirmat el ministre, que ha reclamat que tots els partits "no només han de demanar disculpes sinó també pagar-ho". "És el que crec per tots sense excepció", ha afegit.
De la Serna ha qualificat com "una de les escenes més dantesques" en la política dels últims anys el registre de la moció de censura contra Cifuentes per part del portaveu del PSM. "És un exercici de cinisme extrem", ha dit. El ministre ha comentat que hi ha molta gent, votin el PSOE, el PP o Ciutadans o cap partit, que "no donen crèdit que el partit de Toni Cantó amb llicenciatura falsa, juntament amb el partit d'Errejón amb beca falsificada, donin suport al Partit Socialista de Madrid, quan el seu líder del té la llicenciatura falsificada". "No s'entén", ha etzibat. El ministre considera que hi ha un debat sobre les titulacions i, en aquest sentit, ha reclamat la unitat dels partits per "posar una solució a això que escandalitza amb molta raó molta gent del carrer", ha indicat De la Serna, que considera que aquesta qüestió "no beneficia el bon nom de la universitat". "Aquest és el debat que jo faria i aquest és el debat que crec que molta gent comprèn", ha conclòs.