Publicado 01/02/2019 14:14

AMPLIACIÓ:Comena la construcció de cinc noves rotondes al tram ebrenc de l'N-340

Foment preveu la installació d'un total de tretze glorietes en un tram de 60 quilmetres i el moviment venal insisteix que perjudicaran la mobilitat

ACN

Vandells i l'Hospitalet de l'Infant.-El Ministeri de Foment ha iniciat la construcció de les cinc rotondes al llarg d'aquest 2019 al tram ebrenc de la N-340, entre Alcanar i l'Hospitalet de l'Infant. Precisament, la primera de les cinc glorietes que s'executa es troba a l'altura del punt quilomtric 1.120,8, a l'encreuament de l'Almadrava i l'antiga carretera nacional. A aquesta la seguiran les de la urbanització de Sant Jordi d'Alfama quilmetre 1.117, l'Ametlla de Mar-, Camarles quilmetre 1.092,2-, Sant Carles de la Rpita -1.071,5- i les Cases d'Alcanar -1.062,5-. El pressupost total previst és d'1,75 milions d'euros. El subdelegat del govern espanyol a Tarragona, Joan Sabaté, ha reiterat que les tretze rotondes projectades en total al tram dos de les quals ja en servei- permetran millorar la seguretat de la carretera. El moviment venal per la gratutat de l'AP-7, per contra, creu que perjudicaran la mobilitat al territori.

De visita a l'inici de les obres de l'Almadrava, el subdelegat del govern espanyol a Tarragona, Joan Sabaté, ha justificat la construcció de les rotondes com una mesura per evitar "la perillositat als accessos de les poblacions i els girs a l'esquerra", al mateix temps que funcionin com a element dissuasiu "que fa baixar la velocitat de circulació". "Tot aix, amb l'objectiu clar de reduir la sinistralitat a la carretera. Poder salvar una vida humana, per sí sol ja justificaria tota l'actuació i estem parlant d'una millora que redundar en un estalvi de sinistres important", ha resumit. Se sumaran a les dos que ja funcionen, a l'accés nord del Perelló i uns quilmetres més enll, ja al terme de l'Ametlla de Mar, se n'afegiran enguany cinc més. Pressupostades per 1,75 milions, tenen un termini d'execució fins el prxim mes de novembre. Seran glorietes de 50 metres de dimetre exterior, e excepció de la de Sant Jordi d'Alfama, que ser de 55 metres, per a permetre la connexió de l'N-340 amb altres carreteres de la zona, vials d'accés a municipis, urbanitzacions, indústries i explotacions agrícoles.En total, Foment preveu que en el tram de 60 quilmetres de carretera que va entre les Cases d'Alcanar i l'Almadrava es construeixin un total de tretze rotondes. Les set pendents, que sobre el paper s'hauran de licitar durant aquest 2019, es troben situades a l'accés de la cimentera d'Alcanar quilmetre 1.065,5-, l'accés a urbanitzacions en aquest mateix terme quilmetre 1.068,3-, l'accés nord a Sant Carles de la Rpita quilmetre 1.074-, la zona industrial d'Amposta quilmetre 1.077,8-, la intersecció de l'Ampolla-Deltebre quilmetre 1.097,9-, "minirotondes" a l'accés de l'Ametlla de Mar quilmetre 1.113,4- i la millora de l'accés a platges i un cmping prop de la central nuclear de Vandells. Algunes de les obres d'aquesta fase, són glorietes situades al lateral de la calada central, sense ocupar-la.Tot i que el govern espanyol ja ha anunciat que a partir de l'any vinent l'AP-7 ser gratuta, Sabaté sosté que aquests elements continuaran sent d'utilitat. "La temptació dels conductors d'agafar molta velocitat sempre hi és. I més amb poc trnsit encara pot haver més temptació de córrer, perqu quan n'hi ha molt pot resulta impossible. Aquest risc sempre hi és: tota all que siguin mesures dissuasives per a la velocitat segueix sent important independentment de la intensitat del trnsit que hi hagi en una zona determinada", ha insistit. El subdelegat, fins i tot, continua mantenint l'aposta, que ja va assumir en el passat com a alcalde de Tortosa, de reivindicar la construcció de l'autovia A-7, que transcorreria parallela a l'actual autopista que a partir de 2020 ja no ser de peatge. "Segueixo pensant que és absolutament necessria. No és el mateix tercer carril AP-7 que connectar l'A-7, que té alguns trams parallels per es dirigeix a l'interior i jugar un paper molt important a l'hora de connectar municipis com La Sénia, La Galera i d'altres, els alcaldes de les quals m'ho estan reivindicant i jo comparteixo que ha de ser realitat. Estem parlant amb Foment i espero que aviat puguem optar-hi", ha insistit, sense voler entrar a valorar si, finalment, el govern espanyol acabar implantant la vinyeta per finanar el manteniment de les vies rpides.Per contra, el moviment venal transversal Prou! AP-7 Gratuta Ja ha carregat contra els plantejaments viaris de Foment. Especialment crític s'ha mostrat el seu portaveu, Lloren Navarro, amb la construcció de les tretze rotondes. "El nostre territori ser l'únic de tota Espanya destrossat amb premeditació i tradoria. En deu mesos, aquesta carretera tindr un descens del trnsit del 70%. Ho saben i no els interessa: volen fer rpid la construcció i tancaran la porta de Catalunya. Per ells som territori apatxe, aquells d'all baix", ha lamentat Navarro, fent responsables als diferents governs independentment dels "colors". "Han tragat. Des de l'any 1998 l'AP-7 podia ser A-7: aquesta carretera no tindria aquest trnsit ni tantes víctimes. Segons el RACC no són necessries les rotondes ni han baixat la sinistralitat al lloc on es fan. Només hi ha interessos econmics per destrossar la N-340, que acabar sent un carretera comarcal, com volen", ha insistit. El moviment venal adverteix que l'entorpiment de la circulació amb les rotondes forar els conductors a optar per l'AP-7, sense peatges, com i serviria de coartada per acabar imposant la vinyeta. "Al final, sempre ho acaben pagant els contribuents, sigui via impostos generals a la hisenda píublica o amb una vinyeta específica", ha respost SabatéRotondes al Camp i el PenedsAddicionalment, el govern espanyol preveu també al llarg d'aquest 2019 licitar quatre rotondes al tram del Tarragons i el Baix Peneds de la N-340: a l'alada del cmping de Creixell quilmetre 1.180,1-, a l'accés a l'avinguda Blgica de Roda de Ber quilmetre 1.183,5-, a Coma-ruga quilmetre 1.186,9- i a la Gornal -.quilmetre 1.197,8-, així com la passarella de vianants a Roda de Ber, a l'altura de la rotonda de la TV-2041.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés