Publicado 5/4/2019 11:24:35 +02:00CET

AMPLIACIÓ:Colau reivindica la unió dels tramvies com una "oportunitat" per fer una reforma urbana de la Diagonal

L'alcaldessa acusa Calvet de bloquejar la connexió: "No ho est posant fcil"

ACN

Barcelona.-L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha reivindicat aquest divendres la connexió dels tramvies del Llobregat i del Bess per la Diagonal com una "oportunitat" per fer una reforma urbana de l'avinguda, que tindria l'objectiu de reduir-ne el trnsit i convertir-la en més verda i agradable per al passeig dels ciutadans. "No pot ser la Diagonal sigui una autopista que travessa la ciutat", ha dit. Colau ha considerat "lgic" que la reforma es faci en parallel a la unió dels tramvies i ha criticat que el conseller de Territori i Sostenibilitat, Dami Calvet, estigui bloquejant una mesura que ha dit que és "imprescindible". "No ho est posant fcil", ha indicat Colau, després d'apuntar que amb Josep Rull tenien més sintonia pel que fa al projecte.

En una trobada organitzada pel Collegi d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de Catalunya, l'alcaldessa de Barcelona ha assenyalat que tant la reforma de la Diagonal com la connexió dels podrien estar acabades en sis anys i ha defensat la reforma de l'avinguda com la "punta de llana" per passar "del gris al verd" a tota la ciutat. Colau ha lamentat que l'acord del ple per fer la connexió dels tramvies hagi arribat al final del mandat per "partidisme". Un cop assolit l'aval del ple a la iniciativa, ha demanat al Govern que "compleixi els compromisos" pel que fa al tramvia. "Veig que en Josep Rull ho tenia molt clar i amb en Dami Calvet est costant molt més", ha apuntat. L'alcaldessa ha reiterat la seva aposta per la unió dels tramvies: "És viable, imprescindible i no és una proposta d'un partit o d'un altre, és una demanda de la ciutadania", ha dit, abans de descartar l'opció de fer la unió amb un autobús elctric. "No té cap tipus de comparació ni pel que fa a la capacitat de crrega, ni a la velocitat ni a l'eficcia", ha subratllat. A favor d'una taxa al comer electrnicDurant la seva intervenció, Colau ha defensat que les empreses de comer electrnic haurien de pagar una taxa si fan ús de l'espai públic. Amb tot, ha dit que aquesta taxa no pot servir "perqu facin el que vulguin" i que, per tant, s'ha de treballar amb les empreses perqu no augmentin els trajectes. "No es tracta que cada empresa faci el que vulgui, ha d'haver una solució conjunta", ha remarcat. Colau tampoc ha descartat la possibilitat d'establir un peatge urb a la ciutat. Amb tot, ha dit que primer s'haur d'avaluar l'impacte de la zona de baixes emissions que s'implementar a partir del 2020. Ha defensat, per, que es revisi el sistema de finanament del transport públic perqu ha considerat que el que no pot ser és que s'hagin "d'inventar mesures" com el peatge urb per finanar-lo. Transport públic gratut, una mesura poc "seriosa"A causa de la manca de finanament del transport públic, l'alcaldessa ha apuntat que mesures com la gratutat del transport públic que han plantejat alguns candidats no són "serioses". "Mesures d'incentiu sí, per de forma seriosa", ha dit després de recordar que "qualsevol mesura després s'ha de finanar". Colau també ha defensat les superilles i el desplegament de la xarxa de carril bici impulsats durant el seu mandat. Ha reivindicat les superilles perqu "recuperen la ciutat per a les persones" i són "bones per al comer" i ha destacat que ara els carrils bici siguin una "xarxa" que permet moure's per tota la ciutat. Més capacitat de decisió al port i l'aeroport L'alcaldessa ha reivindicat que la ciutat hauria de tenir més presncia i capacitat de decisió a les infraestructures que l'afecten, especialment al port i l'aeroport. Colau ha destacat que durant el seu mandat ha millorat la relació entre la ciutat i el port i ha subratllat que "el port ciutat ha de ser més ciutat". Sobre l'augment del nombre de creueristes, l'alcaldessa ha dit que el Port s'ha comproms a fer "estudis seriosos" sobre l'impacte que suposen i ha defensat que les grans arribades de creuers han de tenir un límit. Malgrat dir que l'expressió "plaga de llagostes" utilitzada per la regidora de Ciutat Vella, Gala Pin, en referncia als creueristes va ser "massa contundent", Colau ha assenyalat que "les visites han de ser sostenibles, ordenades i compatibles amb la vida dels vens". Critica les "promeses incomplertes" de SánchezColau ha criticat el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, per haver "incomplert" promeses que l'havia fet durant la reunió que van tenir quan es va celebrar el consell de ministres a Barcelona. L'alcaldessa ha lamentat que no hagi regulat els preus del lloguer i que no s'hagi convocat la Comissió Bilateral Barcelona-Estat.L'alcaldessa també ha criticat els "compromisos aturats" de l'Estat amb la ciutat i la seva rea metropolitana. Rodalies n'és un exemple, segons Colau, que ha dit que és una "qüestió clau" per reduir el trnsit que entra a Barcelona. Davant de les "promeses incomplertes" de Sánchez, ha defensat que l'ambició de la seva organització, En Comú Podem a nivell estatal, és "estar al govern de l'Estat". Les infraestructures al servei dels "reptes de ciutat"Colau ha dit que les infraestructures s'han de posar al servei dels "reptes de ciutat", que ha considerat que són la cohesió social, el canvi climtic i la dimensió metropolitana. Ha denunciat els "contractes irresponsables i mal fets" que s'han fet pel que fa a les infraestructures i ha recordat que l'estació de la Sagrera és encara una "ferida oberta" a la ciutat. A més, ha reivindicat que qualsevol infraestructura que es plantegi ha de tenir en compte l'habitatge com a "qüestió central". "Qualsevol transformació de la ciutat ha de tenir en compte que generi habitatge assequible", ha remarcat Colau.