Publicado 27/9/2019 12:43:14 +02:00CET

AMPLIACIÓ:Chacón aposta per atraure turisme com el japonès: "Gasten el triple que la resta i no volen sol i platja"

Els visitants estrangers van augmentar la despesa en un 4,9%, fins als 12.348 milions d'euros

ACN

Barcelona.-La consellera d'Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, ha fet una crida aquest divendres a reforçar l'aposta pel turisme desestacionalitzat, d'interior i de caire cultural per "complementar" el de sol i platja, que només es concentra en tres mesos a l'estiu i concentra el 47% d'arribades. En aquest sentit, ha explicat que els mercats asiàtics se situen entre els seus principals objectius de mercat i ha posat d'exemple el japonès, ja que "gasten el triple que la resta de turistes i no volen pas sol i platja, al contrari, volen turisme cultural, d'interior i un 40% de les seves visites ja no són a Barcelona en un segon viatge". Segons dades de l'INE, entre gener i juliol, la despesa dels turistes estrangers va augmentar un 4,9% en termes interanuals, fins als 12.347,9 MEUR, mentre que la xifra de visitants internacionals va pujar un 1,5%, fins als 11,3 milions.

Segons ha explicat la consellera, un dels principals objectius és que els turistes es redistribueixin tant en el temps, ja que el 47% de les arribades anuals a Catalunya es concentren entre juny i setembre, com en el territori perquè la majoria no es concentri en un model de sol i platja.Chacón ha fet aquestes declaracions amb motiu del Dia Internacional del Turisme des de l'oficina del Palau Robert, una de les 221 que Catalunya té repartides pel territori. La consellera ha recordat que aquest sector representa un 12% del PIB i un 14% de l'ocupació. Així mateix, ha remarcat la necessitat de "pujar al tren de les noves tecnologies" i ha citat el clúster turisme TIC, que aplega 300 empreses i 9.000 treballadors, i ha assenyalat que la principal despesa juntament amb l'allotjament i el transport és el del lleure i les experiències.La incertesa sobre el Brexit no frena el nombre de turistes britànicsChacón també ha comentat que el nombre de turistes anglesos no ha disminuït i que els paquets contractats es mantenen a l'espera de com quedi resolta la sortida del Regne Unit de la Unió Europea. "En no tenir el Brexit tancat, no sabem què passarà amb ela temes duaners, la itinerància, la Seguretat Social, la moneda... Això fa que haguem d'actuar amb els ulls tapats", ha manifestat la consellera, que també ha avisat que cal estar preparat per "en cas de davallada".Entre gener i juliol, la despesa dels turistes estrangers va créixer un 4,9%, fins als 12.347 milions d'euros. La principal despesa va ser el transport (27,2%), seguit de les activitats (20%) i l'allotjament (16,8%). Els turistes que més van gastar van ser els nord-americans, amb 1.628 milions d'euros (330 euros per persona i dia), seguit dels francesos, amb 1.291 MEUR (110,2 euros per persona i dia) i els britànics, amb 1.056 MEUR (174,5 euros per persona i dia).D'altra banda, el 73,8% dels visitants estrangers arriba en avió, el 81,3% ho fa sense un paquet turístic, el 84,2% té com a principal motiu l'oci, el lleure i les vacances i el 67,5% s'allotja en hotels o similars. L'estada mitjana és de 2 a 7 nits, concretament en el 73,5% dels casos. Per nacionalitats, els turista francès és el més nombrós, amb 2,3 milions, un 2,5% menys, seguit del britànic, amb 1,15 milions, un 2,6% menys. En canvi, la xifra de turistes nord.-americans va pujar un 6%, fins als 893.300.