Publicado 30/07/2019 14:48

AMPLIACIÓ:CCOO proposa una aliana empresarial per atraure fabricants de bateries i components de cotxes elctrics a Catalunya

El sindicat reclama que la indústria catalana busqui un lloc en la nova cadena de valor de l'automoció: "Si ens quedem amb el disel i la gasolina, el sector no tindr futur"

ACN

Barcelona.-El sindicat Comissions Obreres (CCOO) ha reclamat aquest dimarts una aliana empresarial per atraure fabricants de bateries i components de cotxes elctrics, "el cor dels vehicles del futur" com a primer pas perqu la indústria de l'automoció catalana s'introdueixi en la nova cadena de valor de l'automoció elctrica, ara dominada per les empreses asitiques. "Si ens quedem amb el disel i la gasolina, el sector no tindr futur", ha assegurat en una roda de premsa, el secretari general del sindicat a Catalunya, Javier Pacheco. Per poder afrontar la "metamorfosi" d'un sector que dona feina a 140.000 persones i plantejar una "transició justa", ha recalcat, cal mantenir productives els dos principals fabricants a Catalunya, Seat i Nissan, una presncia que "no est garantida a mitj termini".

El sindicat ha aprofitat la compareixena per presentar l'informe 'Metamorfosi i renaixement del sector de l'automoció a Catalunya', on detalla les línies mestres per enfrontar-se a l'electrificació dels motors dels vehicles i la mobilitat compartida. En aquest document, detallen que la composició del vehicle elctric es distribueix entre les bateries (40%), l'electrnica i connectivitat (40%) i la resta de components (20%), una distribució que planteja reptes tenint en compte el domini xins i core en bateries i electrnica que pot deixar enrere Europa com a punt de fabricació de vehicles.Enfront de la potncia tecnolgica asitica, fabricants europeus com Volkswagen han apostat per polítiques proteccionistes i situar tota la producció elctrica al seu país, Alemanya. I és que, per exemple, el primer vehicle elctric de la marca Seat no es fabricar a la planta de Martorell. Per aquest motiu, Pacheco ha assegurat que cal garantir que la segona generació de fabricació elctrica europea sigui "més global i oberta". I més diu, en una fbrica com la de Seat que té una política comercial de desenvolupament propi i volums de producció importants. En el cas de l'altre fabricant important a Catalunya, Nissan, encara que estigui en hores baixes pels nivells de producció reduts, el secretari general de CCOO a Catalunya ha recordat que la planta de la Zona Franca té experincia en la fabricació de models elctrics i que només cal una decisió estratgica de la multinacional japonesa per salvar-la. Pel sindicat l'aposta pel vehicle elctric és "clara" per motius ambientals i també econmics ja que el 2025 els costos de producció dels cotxes elctrics, ara molt més elevats, s'igualaran amb els de combustió per l'abaratiment dels paquets de bateria. Cap del 2030, calculen que l'elctric pur dominar el mercat.Davant d'aquest panorama disruptiu, Pacheco ha demanat que es traci una política "tractora d'inversions", que es faci realitat l'estratgia de refor de la formació professional reglada i dual incorporant-hi programes sobre mobilitat autnoma, la intelligncia artificial o la robtica i que es "corregeixi" el dficit amb infraestructures fent una aposta "ferma pel 5G" i desplegant punts de recrrega al territori. Tot plegat per ajudar a crear un clima favorable per la producció i la venda del vehicle elctric a Catalunya.A més, demanen una "diagnosis" d'un mapa de l'impacte que tindr la nova realitat en la indústria dels components de vehicles i en la postvenda i reparació, "un dels sectors més afectats", i dels llocs de treball que puguin quedar en risc. En aquest, per CCOO l'aposta per la nova mobilitat obre la porta a la conversió de 30.000 llocs de treball en mbits com la gestió del servei de la mobilitat compartida per aquestes noves feines no s'aconseguiran sense actuar. Sense aquests canvis i si segueix apostant només per models la gasolina i el disel, "el sector camina cap a la seva desaparició", ha sentenciat Pacheco.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés