AMPLIACIÓ:Catalunya En Comú demana al Govern que abandoni la prolongació de la C-32 i executi alternatives

Publicado 17/7/2019 15:52:01CET

El grup parlamentari lamenta que la mateixa celeritat per aprovar l'ampliació de l'autopista no s'apliqui per construir la nova C-63 de Vidreres

ACN

Lloret de Mar.-La presidenta del grup parlamentari de Catalunya En Comú, Jéssica Albiach, ha demanat al Govern que abandoni el projecte d'ampliació de la C-32 entre Blanes i Lloret de Mar (Selva), després que el TSJC suspengués cautelarment l'informe d'impacte ambiental. Albiach ha afegit que "hi ha alternatives" per millorar la mobilitat de la zona i per això ha demanat que "es tirin endavant projectes que no trinxin el territori". De la mateixa manera, Albiach ha lamentat que la celeritat en redactar un nou projecte per a la C-32 després de la primera suspensió no s'apliqui en l'execució de les millores a la carretera de la C-63 entre Vidreres i Lloret de Mar. La diputada ha assegurat que no volen "sospitar" dels "interessos privats" que hi ha en la C-32, "però és difícil no fer-ho".

La presidenta del grup parlamentari de Catalunya En Comú, Jéssica Albiach, ha exigit al Govern que abandoni "de forma definitiva" el projecte de prolongació de la C-32 entre Blanes i Lloret de Mar (Selva). Ho ha fet en una visita a la zona afectada per la tala d'arbres que s'havien fet com a treballs previs d'ampliació de l'autopista. Tot i així, fa aproximadament una setmana que ja no hi ha cap màquina a sobre del terreny, després de la suspensió cautelar de l'informe ambiental per part del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC).Albiach ha afirmat que "és incompatible" que el Govern "declari l'emergència climàtica" però per altra banda mantingui "projectes desfasats i obsolets que es carreguen el territori" com ara l'ampliació de la C-32 fins a Lloret de Mar. La diputada ha recordat que el projecte suposava "talar més de 60.000 arbres en un lloc que hauria de ser reserva de la biosfera".Per això, la diputada s'ha compromès en seguir pressionant al Govern des del Parlament fins que el Departament de Territori i Sostenibilitat "transformi la suspensió cautelar en un abandonament del projecte". En aquesta línia, Albiach ha recordat que hi ha "alternatives que no trinxen el territori", en referència a un projecte de desdoblament de la GI-600.Es tracta d'un projecte aprovat des de 2012 en què es desdobla la via que uneix el final de la C-32 a Tordera amb el municipi de Blanes. Posteriorment, el govern local de Blanes preveu executar una ronda sud que vagi de la Ciutat Esportiva fins a l'Hospital Comarcal, que està a les portes del terme municipal de Lloret de Mar. Amb aquesta via es "donaria resposta als problemes de mobilitat" que hi ha en aquesta zona.La diputada ha visitat les diferents pinedes que han quedat despoblades després de la tala d'arbres que s'havia estat fent durant més d'un mes i mig com a part dels treballs previs a l'ampliació de l'autopista. Ho ha fet acompanyada dels representants dels comuns als ajuntaments de Blanes i Lloret de Mar i diversos membres de la plataforma Aturem la C-32. Aquests han explicat a la diputada les seves accions de "resistència" mentre es tallaven els arbres.Celeritat en el projecte de la C-63La presidenta del grup parlamentari dels comuns també ha visitat el tram de la carretera C-63 que uneix Vidreres (Selva) amb Lloret de Mar. En aquesta ocasió, Albiach ha recordat que "fa un any el Govern es va comprometre en tenir alternatives" per l'elevada accidentalitat que hi ha a la via. Tot i així, "només han ensenyat un projecte de tres rotondes i no s'ha ni executat".Jéssica Albiach ha lamentat la lentitud del Departament de Territori i Sostenibilitat en l'execució del projecte i ha qüestionat perquè el Govern no aplica, en aquesta via, la celeritat que ha tingut a l'hora de redactar un nou projecte de la C-32. "No volem sospitar, però és difícil no fer-ho", ha afirmat Albiach. La presidenta del grup ha atribuït els retards d'execució de la C-63 perquè "són diners que surten de les arques públiques", mentre que l'ampliació de la C-32 "són concessionàries" qui costegen el projecte. "A vegades veiem que els interessos privats van per davant dels interessos de les persones".