El candidat a les primàries del PDeCAT no descarta "fer un pas al costat" en una candidatura transversal si apareix una persona independent que "uneix i suma més vot"
ACN
Barcelona.-El candidat de les primàries del PDeCAT a la ciutat de Barcelona, Carles Agustí, ha anunciat que veu Jordi Graupera com "un actor més" a l'hora de buscar algú que pugui liderar una candidatura unitària en les eleccions municipals a la ciutat de Barcelona. D'aquesta manera, Agustí ha qualificat el model de primàries ideat pel periodista i filòsof com "un sistema intern seu" i no descarta que, una vegada tots els partits hagin acabat els respectius processos de primàries dissenyin "un sistema de votació" pels diferents partits que vulguin participar en la llista independentista. Agustí no descarta "fer un pas al costat" si apareix una persona independent "de reconegut prestigi" i que els "uneix i suma més vot". No obstant, el candidat a alcaldable del PDeCAT descarta que Graupera sigui aquesta persona i apunta als "moviments veïnals".
De tota manera, el candidat a les primàries destaca que manté el contacte amb Graupera i que segueix valorant "molt positivament la iniciativa" de crear una llista conjunta que agrupi el sobiranisme per evitar que l'alcaldia de Barcelona caigui en mans de "Colau" o del possible candidat de Ciutadans, Manuel Valls.A més, Agustí creu que si no apareix cap figura independent amb la suficient força com per sumar vots entre les forces independentistes, ell farà valdre "la força del PDeCAT per encapçalar la llista".Carles Agustí també ha recordat la seva aposta per presentar una candidatura a l'estil de Junts per Catalunya en què les entitats de la ciutat han de tenir un pes especial i ocupar alguns dels llocs de la llista. Segons Agustí, "Colau ha aconseguit aixecar molts moviments veïnals en contra seva" i això cal aprofitar-ho a l'hora de formar el programa i la llista municipal.