Publicado 21/01/2019 14:57

AMPLIACIÓ:Calvet demana a taxis i VTC un dileg "sense xantatges, ocupacions de la via pública i sense violncia"

El conseller de Territori assegura que les posicions dels dos sectors estan "molt allunyades, fins i tot són irreconciliables" per obre la porta a allargar el calendari per aprovar el decret

ACN

Barcelona.-El conseller de Territori i Sostenibilitat, Dami Calvet, ha reclamat al sector de taxis i VTC un dileg "sense xantatges, sense manifestacions, sense ocupacions de la via pública i sense violncia". En una compareixena després de mantenir reunions amb el sector VTC, amb agents socioeconmics i del transport, Calvet ha constatat que "hi ha posicions molt allunyades, fins i tot irreconciliables" entre els taxistes i els responsables d'empreses com Uber i Cabify. El conseller s'ha comproms a seguir les reunions amb uns i altres i ha adms que aix podria comportar allargar el calendari per a l'aprovació del decret que ha de regular el sector. Calvet ha exigit a l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, que "assumeixi les seves responsabilitats i no s'amagui darrere de la Generalitat" a l'hora de definir amb un reglament els temps de precontractació que considerin necessari, partint dels 15 minuts mínims que proposa el Govern.

Calvet ha rebutjat, per ara, renunciar a la precontractació proposada, d'un quart d'hora, i ha dit que en tot cas es podrien aplicar "intervals" a través del reglament posterior, que correspondria a l'ATM. El conseller ha rebutjat que hi hagi discrepncies entre el seu Departament i el d'Economia sobre com regular els sector dels taxis i dels VTC i ha insistit que la voluntat és "no anar contra ningú". Calvet ha descrit la mobilització dels taxistes com "una parada patronal" i no una "vaga", per ha dit que tot i el rebuig dels conductors a aixecar l'ocupació de la Gran Via, s'hi reunir dem dimarts per buscar solucions al conflicte. El conseller ha dit que les aturades tenen un cost d'uns 1,3 milions d'euros diaris pels taxistes i d'uns 600.000 euros per les VTC. A més, ha dit que hi ha "costos indirectes" per l'administració pel refor del transport públic per garantir la mobilitat de la ciutadania. En aquest sentit, ha indicat que encara no s'ha hagut d'activar "la mxima capacitat d'oferta del transport públic", que podria arribar a suposar un cost d'un milió d'euros diaris. Aquest escenari, per, s'hauria de posar en marxa "amb 48 hores d'antelació" i només es far si, després d'un anlisi de les necessitats de mobilitat de la ciutadania, es constata que calen més reforos que els aplicats fins ara. Queixes del sector socioeconmicSegons Calvet, en les seves trobades amb agents socioeconmics com els responsables del comer, la restauració o l'hostaleria a Barcelona s'ha pogut constatar "la preocupació" per la imatge de Barcelona. "Ens han demanat dileg des de l'administració amb tots els implicats i han expressat preocupació per la imatge de Barcelona de cara a món", ha dit Calvet. El conseller ha dit que "determinades imatges de violncia", a ulls del sector socioeconmic, "poden ser interpretades com un fre a l'atractiu de Barcelona com a destí de tot tipus d'activitat econmica". En aquest sentit, el sector econmic i comercial ha expressat la seva preocupació pel Mobile World Congress, una preocupació compartida pel Govern. "Sempre patim pel Mobile", ha adms Calvet, que ha lamentat que hi hagi "una certa moda" d'actuar contra la fira per "pressionar" l'administració. El conseller ha dit que, precisament en previsió al Mobile, el Govern va decidir "anticipar-se" i treballar en el decret amb "setmanes d'antelació". Properes reunionsEl conseller Calvet exposar dimarts al consell executiu les seves propostes per la regulació del sector del taxi i les VTC, tot i que el decret no s'aprovar llavors ja que, des del Departament de Territori, admeten que el calendari es pot allargar més enll del mes previst inicialment per deixar espai per a les negociacions. A banda, hi haur trobades amb el sector del taxi i amb el dels VTC, tot i que, per ara, es faran per separat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés