Publicado 27/07/2019 12:25

AMPLIACIÓ:Calvet demana que Iberia no tracti El Prat com un "aeroport de segona" i lamenta el "greuge comparatiu" amb Barajas

El conseller de Territori i Sostenibilitat exigeix que dilluns es reprenguin les negociacions i denuncia que el conflicte estava anunciat

ACN

El Port de la Selva.-El conseller de Territori i Sostenibilitat, Dami Calvet, ha carregat contra Iberia Handling a qui acusa de no complir els compromisos adquirits l'any passat, i que han dut a la vaga els treballadors de terra de la companyia a l'Aeroport de Barcelona. Calvet ha denunciat un "greuge comparatiu" i una desproporció "brutal i alarmant" entre els empleats d'El Prat amb els de Barajas. "Aquí Iberia només té 2.000 treballadors per un miler d'operacions, en canvi a Madrid en té 7.000 per 1.300", ha lamentat el conseller. El titular de Territori i Sostenibilitat ha exigit que Iberia "no tracti El Prat com una installació "de segona". Calvet també ha reclamat que la companyia torni a negociar dilluns amb els sindicats, i ofereixi unes relacions laborals "dignes", per tal de resoldre un "conflicte anunciat des de fa un any".

La Generalitat exigeix a Iberia "solucions" en el conflicte laboral que té amb els treballadors de terra de l'Aeroport de Barcelona, i que afecta centenars de vols i milers de passatgers. Un conflicte laboral que el conseller de Territori i Sostenibilitat, Dami Calvet, ha recordat que "estava anunciat" des de l'any passat, i en el qu Calvet denuncia que l'empresa no ha complert els compromisos adquirits. El conseller acusa la companyia d'anar a la negociació amb "les mans a les butxaques" i no haver afrontat el problema.Calvet també ha lamentat el greuge comparatiu entre els treballadors de terra de Barcelona en relació als de Madrid. En aquest sentit, el titular de Territori ha recordat que el nombre d'operacions és "similar", mentre que en nombre de treballadors la desproporció "és brutal i alarmant".En concret, el conseller ha explicat que El Prat registra prop d'un miler de moviments d'aeronaus entre enlairaments i aterratges, mentre que Barajas en comptabilitza 1.300 cada dia. En canvi, a l'aeroport madrileny Iberia té contractades 7.000 persones, mentre que al catal només 2.000, a més moltes de manera eventual.Tot plegat, denuncia Calvet, suposa una crrega de treball molt més important pels treballadors d'El Prat. "Demanem a Iberia que no tracti l'aeroport de Barcelona, i per extensió els ciutadans de Catalunya com a passatgers de segona", ha etzibat. Dilluns, amb "solucions " a la negociacióCalvet ha exigit a Iberia que dilluns torni a la taula de negociació amb "solucions" per poder posar fil a l'agulla i resoldre el conflicte. "Exigim que es reprenguin les converses perqu no volem ser un aeroport de segona i que es produeixin negligncies premeditades", ha assenyalat Calvet.En aquest sentit, el conseller ha recordat que es tracta d'una installació "molt important" per a l'economia catalana i deixa clar que ha d'estar "totalment actiu i amb la mxima operativitat".Calvet ha reconegut que aquest cap de setmana "ser complicat" i ha demanat als passatgers que revisin si el seu vol est cancellat o si va amb retard, i ha recordat que poden reclamar a l'Agencia Catalana de Consum.Una "bona evolució" Dami Calvet ha explicat que l'evolució que est tenint l'Aeroport de Barcelona "és bona" i espera que continu creixent. El conseller considera que el problema no és les condicions de mercat que fa que Iberia Handling assisteixi bona part dels vols que operen a Barcelona, sinó que la companyia ofereixi "condicions dignes" als seus treballadors.Calvet ha fet aquestes declaracions en una visita al Port de la Selva (Alt Empord) on ha inaugurat un passeig marítim al costat de la platja.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés