Publicado 17/01/2019 18:33

AMPLIACIÓ:Cabify confia que la Generalitat no obligui les VTC a precontractar els seus serveis

La companya reivindica un creixement del 112%, prop d'un milió d'usuaris i mil cotxes a Barcelona

ACN

Barcelona.-El responsable de Cabify per a Europa, Mariano Silveyra, ha confiat aquest dijous que la Generalitat no obligar els vehicles de lloguer amb conductor (VTC) a precontratar amb una antelació mínima els seus serveis i tornar a la base després de cada viatge, tal com demana el collectiu del taxi. En una trobada amb periodistes, Silveyra ha advertit al Govern que si canvia la normativa i empitjora les condicions per les VTC haur d'assumir indemnitzacions superiors a les que els professionals van demanar a l'Estat espanyol en emetre el decret llei que regula l'activitat del sector. En el seu segon aniversari a la capital catalana, Cabify ha anunciat que es troba a prop d'aconseguir al milió d'usuaris i disposa de més de mil cotxes a Barcelona i als voltants.

Aquest divendres la Generalitat ha convocat el Consell del Taxi per informar les associacions de taxistes sobre el Decret Llei que est elaborant amb l'rea Metropolitana de Barcelona (AMB) per regular l'activitat de plataformes com Cabify i Uber. En aquest decret, el Govern estudia la viabilitat jurídica d'incloure-hi la precontractació i la tornada a la base, una mesura que suposaria "la desaparició" de Cabify a Catalunya, segons el responsable d'empresa.En una trobada amb periodistes, Silveyra ha assegurat que espera que l'administració catalana "busqui la millor solució" per als usuaris. "Barcelona ha demostrat que vol Cabify i que necessita alternatives de mobilitat com són les VTC", ha argumentat Silveyra.A més, ha continuat Silveyra, si es limiten els serveis de les VTC amb el decret llei, la Generalitat haur d'indemnitzar les plataformes que utilitzen aquestes llicncies. D'aquesta manera, el Govern hauria d'assumir una xifra que, com a mínim, la patronal de les VTC, Unauto, calcula en 1.100 milions d'euros.Així doncs, Silveyra ha sostingut que la Generalitat "passaria a ser responsable" d'una indemnització que al principi es va reclamar al Ministeri de Foment, després de promoure el decret de modificació de la Llei d'Ordenament dels Transports Terrestres aquest passat mes de setembre.Sobre per qu ha sigut Catalunya la primera autonomia a comenar a donar forma a la regulació autonmica del seu sector, ha apuntat que és la regió on "ha calat més la pressió del taxi", un collectiu que amenaa en collapsar els accessos del proper Mobile World Congress si no s'inclouen les seves peticions en la regulació catalana. Malgrat tot, ha mostrat confiana amb l'administració i amb la llei. "Esperem que aquesta bogeria sigui transitria", ha pregat.El responsable de la companyia s'ha reivindicat com una alternativa sana pel mercat de la mobilitat, tot afirmant que la demanda de taxi ha crescut "grcies" a l'arribada dels VTC i també com una manera de moure's "sostenible" i "útil" en línia amb les polítiques de restriccions del vehicle particular i de millora de l'aire que han tirat endavant ciutats com Barcelona o Madrid.Cabify és a prop d'arribar al milió d'usuaris registrats en la seva aplicació a Barcelona i set municipis més de l'rea metropolitana: l'Hospitalet de Llobregat, Badalona, Cornell, el Prat, Castelldefels, Viladecans i Gav. A la capital catalana i a la seva rodalia, Cabify calcula que hi treballen al voltant de 1.000 persones, que inclouen tant a conductors d'empreses de transport VTC com a personal administratiu i de manteniment.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés