Publicado 12/11/2019 13:46

AMPLIACIÓ:Barcelona estrena el primer bus turístic 100% elctric, totalment silenciós i amb autonomia de 170 quilmetres

L'AMB preveu que en un període de tres anys tota la flota de busos turístics sigui 'zero emissions'

ACN

Barcelona.-Barcelona ha posat en funcionament el primer bus turístic de doble pis 100% elctric de l'estat espanyol. El nou autobús és totalment silenciós, compta amb una autonomia estimada de 170 quilmetres unes 13 hores de servei ininterromput- i disposa de cmeres de visió 360 graus i carregadors USB a tots els seients. "La motorització elctrica de l'autobús suposar l'estalvi de 45 tones de CO2", ha assenyalat el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l'AMB, Antoni Poveda. "El Barcelona City Tour inicia avui el camí per a l'electrificació de la seva flota", ha continuat Poveda, que preveu que en un període de tres anys tota aquesta flota de busos turístics de la capital catalana sigui 'zero emissions'. "Són els que més es mouen per la ciutat i és important reduir les seves emissions", ha reflexionat en veu alta el vicepresident de Mobilitat de l'AMB.

650.000 euros cada bus elctric"Avui és un dia especial amb l'estrena del primer bus turístic 100% elctric", ha reconegut la regidora de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, Rosa Alarcón, que ha volgut destacar sobretot l'absncia de soroll dels nous vehicles. "Penso sobretot amb els vens de carrers com el de Cartagena (per on puja la ruta blava), amb reiterades queixes de problemes pel soroll. Aix ajudar a una major convivncia entre el turisme i els barcelonins", ha aplaudit Alarcón. La incorporació del bus elctric ha suposat també l'adaptació de les installacions de Barcelona City Tour per fer-les accessibles a la crrega de les bateries. El bus 100% elctric costa 650.000 euros -el doble que una unitat convencional- i compta amb 76 places, 12 menys de l'habitual degut a la installació de les bateries a la planta baixa de l'autocar. Aquest nou bus elctric de dos pisos s'emmarca en la renovació de la flota que est duent a terme l'rea Metropolitana de Barcelona (AMB), amb vehicles de baixes i nulles emissions. Poveda ha recordat que durant el mandat 2016-2019 entre gestió directa i indirecta- l'AMB va renovar un total de 450 autobusos. "I en aquest proper mandat 2019-2023, que tot just hem comenat, tenim la intenció de renovar 500 busos més", ha avanat el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat. "Hem de donar exemple a la ciutadania perqu a partir de l'1 de gener comenar una zona mplia de 95 km2 de baixes emissions a l'rea metropolitana de Barcelona", ha apuntat Poveda, que ha precisat que aix afectar un total de 135.000 vehicles (85.000 cotxes i 30.000 motos) que no podran circular. "Hi haur una afectació important per creiem que podrem reduir fins a un 20% la contaminació a l'rea metropolitana de Barcelona", ha finalitzat el vicepresident de Mobilitat de l'AMB.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés