Publicat 30/10/2019 14:57

AMPLIACIÓ:Alerten que el Camp de Tarragona perdr trens quan entri en funcionament el Corredor Mediterrani

Les plataformes en favor del transport públic diuen que el tram entre Vandells i Perafort obrir a finals de desembre

ACN

Tarragona.-LAssociació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) i la Plataforma per la Defensa dun Ferrocarril Públic i Social al Camp de Tarragona (PDF.Camp) han alertat aquest dimecres que el Camp de Tarragona perdr connexions quan entri en funcionament el tram del Corredor Mediterrani entre Vandells i Perafort. De fet, han assegurat que tenen informació que aquesta posada en marxa ser a finals de desembre. Quan aix passi, Tarragona perdr els Euromed, Salou es quedar sense cap tren de llarga distncia i sense bona part dels regionals, i Cambrils tindr dos serveis menys diaris de regionals.

Segons han assegurat en roda de premsa, han pogut conixer els plans que tenen les administracions competents a partir de lendem de lentrada en funcionament del tram del Corredor Mediterrani. Aleshores, automticament les estacions urbanes de Cambrils i Salou es tancaran, amb la qual cosa els usuaris dels dos municipis tindran dificultats per anar en tren fins a Tarragona i Barcelona. La ciutat de Tarragona perdr els Euromed i mantindr els Talgo, amb la qual cosa les connexions de llarg recorregut baixaran de 28 a 12 trens diaris. Els 54 regionals i rodalies que hi ha a dia davui, seguiran vigents.Per la PTP i PDF.Camp, Salou i Cambrils són els municipis que quedaran més perjudicats, amb les dues estacions urbanes tancades. I les respectives alternatives de PortAventura i lestació de Cambrils Nord, no tindran la freqüncia de combois actual. Així, la capital de la Costa Daurada no tindr cap connexió amb la llarga distncia, en perdre tots els Euromed i Talgo. Pel que fa als trens regionals i rodalies que connecten amb Barcelona, es passar dels 22 serveis actuals als 8 quan entri en funcionament el Corredor Mediterrani. De fet, les plataformes afirmen que aquests 8 seran en temporada alta, per que a lhivern seran 6 connexions diries amb Barcelona, tres danada i tres de tornada. Lenlla amb els municipis del sud, com Cambrils, lAmetlla de Mar o Tortosa, desapareixer completament. Daquesta manera, els usuaris de Salou que vulguin anar cap a aquests municipis, shauran de desplaar cap a PortAventura, agafar un tren fins a Tarragona i canviar fins a la destinació final.En el cas de Cambrils, amb la clausura de lestació urbana actual, tot el trnsit es derivar a la nova estació de Cambrils Nord, connectada amb lalta velocitat. Tot i aix es perdran dues connexions de regionals i rodalies, en passar de 24 trens diaris a 22. Els tres de llarg recorregut que hi ha ara est previst que es mantinguin un cop entri en funcionament el Corredor Mediterrani.ReivindicacionsPer la PTP i PDF.Camp, quan simplementin les noves connexions molts usuaris quedaran afectats. En concret han assegurat que per les estacions de Cambrils i Salou hi ha uns 675.000 viatgers anuals. Hi haur segur una queixa ciutadana, ha vaticinat Daniel Pi, representant de la PTP. De fet, les dues plataformes han anunciat que impulsaran reivindicacions en les properes setmanes. Lafectació real que tindr en el nombre de passatgers encara és una incgnita, per han vaticinat que molts sespavilaran pel seu compte per desplaar-se, ja sigui amb vehicle privat o amb autobús. De fet, han lamentat que a dia davui no shagi previst un refor del servei de bus interurb per compensar la reducció doferta ferroviria.Manca de planificacióPi ha assegurat que hi ha hagut una manca de previsió a les administracions perqu amb el nou tram del Corredor Mediterrani els usuaris perdran connectivitat. Han tingut 30 anys per planificar-ho, ha ironitzat Pi. Sobre la responsabilitat de la situació, els membres de les plataformes han repartit les culpes. Principalment per han posat el focus en els alcaldes dels ajuntaments, especialment els de Salou i Cambrils. Han demanat leliminació de la via per evitar més accidents amb la miopia duna prdua de servei per als seus ciutadans, ha assenyalat Pi. I seguidament han apuntat a la Generalitat, que ha anat a remolc dels ajuntaments i sha oblidat que és ladministració competent. Per Pi, el Govern sha dedicat a fer contents els alcaldes. El representant de la PTP ha qualificat la planificació ferroviria de bojos.Sobre el paper del ministeri de Foment ha estat més suau, ja que ha considerat que la mobilitat del Camp de Tarragona no és el seu negociat i que sha limitat a resoldre el seu problema, en referncia a la connexió amb Barcelona i Valncia.A banda, també han estat escptics amb el nou tren-tramvia, amb el qual la Generalitat preveu per unir Cambrils i Tarragona mitjanant una reconversió de la línia ferroviria actual. Tant Pi com Carles Montejano, portaveu de PDF.Camp, han assegurat que, en el millor dels casos, aquesta nova infraestructura tardar cinc anys a entrar en funcionament. Són cinc anys sense servei ferroviari des del centre de les ciutats, han lamentat.A banda, han posat en dubte el convenciment dels consistoris de Salou i Cambrils en el projecte. Segons han apuntat, el projecte bsic de la remodelació de lestació de PortAventura elaborat per Foment, i que ha de ser clau en el servei, no contempla el tren-tramvia, ha assegurat Pi. La Generalitat no hi ha fet cap allegació, i lAjuntament de Salou tampoc, ha indicat. Amb tot, han valorat que el projecte té tots els números per acabar en el sac de les inversions promeses mai realitzades. Per facilitar la implantació del sistema, han proposat que es transformi progressivament la línia actual de tren en una línia de tramvia, per sense desmantellar-la, com est previst. Aix permetria que el servei no es tanqués en cap moment, sinó que la línia actual entre Cambrils i Tarragona seguiria funcionant inicialment amb trens, per que circularien a menor velocitat.