Publicado 25/09/2020 14:17

AMPLIACIÓ:Activitats virtuals i presencials es combinen en la 4a versió d'A Tempo, centrada en la gestió de les emocions

Es far una obra de teatre a les aules per tractar el dol entre infants

ACN

Salt.-La quarta edició del programa educatiu A Tempo, impulsat pel Temporada Alta, combinar activitats virtuals i presencials. A més, aquest any el programa ha volgut remarcar la importncia de la gestió de les emocions en un moment posterior al confinament. Una de les línies que es mantindr presencials és el Temporada Alta a les aules i per aix es programaran espectacles dins de les classes d'escoles i instituts gironins. Un dels exemples és 'Cendres' una obra que parla de la gestió del dol durant la infncia. El coordinador d'A Tempo, Alejandro Santflorentina, ha remarcat que "els infants han passat el dol durant el confinament" i cal aprendre com gestionar-ho.

Des d'A Tempo també han incidit en la importncia del programa de formació per a docents. El festival Temporada Alta ha engegat a través del programa A Tempo la línia Arts per educar en la incertesa, un itinerari de formació que s'allargar tot el curs. Dues de les quatre jornades seran presencials i les altres dues seran virtuals. La primera d'elles es far el 5 de novembre al Teatre de Salt i ser presencial. La reflexió inicial anir a crrec de la pedagoga Ester Bonal i la gestora cultural Gemma Carbó i comptar amb la collaboració del filsof Daniel Innerarity. La jornada es tancar amb un concert en qu Maria Rodés estar acompanyada per les orquestres de corda de les escoles Gegant del Rec de Salt (Girons) i Anicet de Pags i Pous de Figueres.Al llarg del programa de formació també hi intervindran l'ecofeminista Yayo Herrero o l'actriu Rosa Gmiz. Aquesta última ja és una fidel collaboradora amb A Tempo, ja que ha participat en les tres edicions del programa educatiu acostant obres com ara 'Romeu i Julieta' adaptat per a infants. Gmiz ha detallat que "el teatre i les arts tenen molta potncia" i per aix cal treballar perqu "els artistes puguin entrar a les escoles". El coordinador del projecte A Tempo ha explicat que el programa de formació s'ha centrat en tres eixos bsics: la necessitat de tenir-se els uns als altres, la conscincia ecolgica i la cooperació. Santaflorentina ha destacat que es tracta d'un moment d'"incertesa" i que "segurament els docents s'han sentit poc reconeguts". El coordinador del projecte creu que "s'ha prioritzat la reobertura dels comeros a la de les escoles" i aix ha provocat que l'educació es relegués en un segon terme.En aquest sentit, Santaflorentina també creu que la "reflexió educativa és més important que mai" ja que les mesures sanitries han acaparat tota l'atenció i han deixat en "un segon pla" tota la qüestió pedaggica.Teatre a les aulesDe cara a aquest curs, el programa A Tempo ha previst mantenir el programa d'acostar espectacles a les aules de les escoles i instituts. Enguany s'ofereixen sis propostes diferents per tal que els artistes i les companyies vagin als centres i representin els seus espectacles. Un dels més importants és 'Cendres', de la companyia Nave Va. Est escrita i dirigida per Ferran Joanmiquel i parteix de les experincies viscudes durant el confinament per parlar de la gestió del dol.Alejandro Santaflorentina ha remarcat que "el dol es viu tota la vida", no només en la fase adulta. Per aix cal donar eines als infants per aprendre a gestionar-lo des de ben petits. "Podem patir el dol quan ens treuen el xumet, quan es separen els pares, quan hi ha un trasllat o quan mor algun familiar", ha destacat. Tot són situacions properes. A més, el coordinador d'A Tempo ha remarcat que "el confinament ha suposat un dol", ja que molts infants s'han allunyat dels amics molt de temps i també han deixat de fer coses.A banda, de 'Cendres', també proposen el monleg 'Perfil d'xit' per debatre amb alumnes de l'institut l'ús dels adolescents a les xarxes i quina identitat en construeixen. Les escoles de Girona i Salt (Girons) també podran veure la versió de 'Cyrano' que fa l'actriu Rosa Gmiz o 'Selecció Natura', una obra sobre l'assetjament escolar.Torna el torneig de dramatúrgiaDe cara a aquest curs escolar es far la segona edició del torneig de dramatúrgia per a instituts. Aquest any s'inclouen algunes novetats, ja que hi haur un jurat professional que escollir l'obra guanyadora. Albert Forns, Estel Solé i Cristina Clemente ajudaran a guiar els alumnes de 4t d'ESO durant tres mesos per escriure els seus textos que es presentaran al torneig. Amb ells treballaran tcniques de redacció, com es fa la posada en escena i revisaran alguns textos ja escrits.Hi participaran els alumnes de 4t dels instituts Salvador Sunyer i Salvador Espriu de Salt (Girons) i el FEDAC Sant Narcís i l'Institut Jaume Vicens Vives de Girona. Quan aquests tinguin la versió definitiva del text, se seguir el mateix model que en el format adult, ja que els actors llegiran els textos a la Planeta i tothom ho podr seguir per 'streaming'. Finalment, un jurat format per Cludia Cedó, Jordi Casanovas i el grup d'alumnes que va guanyar el torneig l'any passat seleccionaran quin dels textos els agrada més per proclamar els guanyadors de la 2a edició del torneig escolar.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés