Publicado 26/4/2019 13:22:15CET

Alumnes de l'IES Mollerussa fan activitats d'estimulació cognitiva amb usuaris de l'Acudam

Agencia Catalana de Noticias
ACN

L'objectiu és que quan hagin de comenar a fer prctiques o treballar ja hagin passat per certes 'situacions reals' per demostrar que tenen competncies ptimes

ACN

Mollerussa.-Un grup d'alumnes del cicle formatiu de grau mitj de Tcnic d'Atenció a Persones en Situació de Dependncia de l'IES Mollerussa ha portat a terme aquest divendres una srie d'activitats amb diversos usuaris de l'entitat Acudam, que precisament treballa amb persones amb discapacitat psíquica. Segons ha explicat una de les professores d'aquest cicle, Olga Ferrer, ja fa uns vuit anys que porten a terme iniciatives d'aquest tipus que tenen l'objectiu de posar en contacte als alumnes amb els 'collectius específics' amb que hauran de treballar. D'aquest manera, quan entrin al món laboral ja hauran passat per certes 'situacions reals' que els permetran demostrar que tenen competncies ptimes.

La professora de Serveis a la Comunitat de l'IES Mollerussa, Olga Ferrer, ha explicat que els alumnes treballen en un projecte d'intervenció psicosocial on recullen necessitats i interessos de les persones amb discapacitat intellectual que en aquest cas són usuries d'Acudam. Aleshores planifiquen, proposen i preparen una srie d'activitats que posteriorment s'executen i després n'avaluen els resultats. Aquest divendres han fet activitats cognitives a les installacions del mateix institut i han comptat amb el guiatge dels docents del centre i l'acompanyament dels tcnics d'Acudam.Segons Ferrer, les persones amb discapacitat intellectual necessiten una 'estimulació cognitiva constant' i per aix els tcnics ho treballen de forma quotidiana i els alumnes, que seran futurs tcnics, poden viure amb aquesta activitat la teoria i la prctica de com han de fer-ho. Mantenir aquest contacte permet que els alumnes puguin aplicar els coneixements terics quan han anat adquirint durant els dos cursos del cicle. Els resultats són molt positius ja que des del moment que comencen a estudiar tenen contacte amb els collectius específics i llavors evolucionen més rpid.El cicle que es fa a Mollerussa compta amb una cinquantena d'alumnes repartits en dos cursos i la majoria, quan acaben tenen feina assegurada. Es formen per prestar atenció a persones amb situació de dependncia, acompanyament o dificultat física; persones grans o amb discapacitat psíquica. De la seva banda, la Gemma Anguera, pedagoga d'Acudam, ha remarcat que l'entitat aposta cada vegada més per la participació en activitats que suposen una inclusió social, que no vol dir fer el mateix que els altres sinó 'participar sent diferents per juntament amb els altres'. Les habilitats que han treballat en l'activitat d'aquest divendres serveixen per estimular processos mentals que s'han adquirit al llarg de la vida, per tal de mantenir-los i detectar possibles deterioraments cognitius. Es treballa des de la memria a l'atenció, la percepció o els processos matemtics. Les activitats plantejades han consistit en elaborar un marc de fotos amb manualitats i jugar a un joc de taula de preguntes.