Publicado 30/10/2019 13:13

Alerten que el Camp de Tarragona perdr trens quan entri en funcionament el Corredor Mediterrani

Les plataformes en favor del transport públic diuen que el tram entre Vandells i Perafort obrir a finals de desembre

ACN

Tarragona.-LAssociació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) i la Plataforma per la Defensa dun Ferrocarril Públic i Social al Camp de Tarragona (PDF.Camp) han alertat aquest dimecres que el Camp de Tarragona perdr connexions quan entri en funcionament el tram del Corredor Mediterrani entre Vandells i Perafort. De fet, han assegurat que tenen informació que aquesta posada en marxa ser a finals de desembre. Quan aix passi, Tarragona perdr els Euromed, Salou es quedar sense cap tren de llarga distncia i sense bona part dels regionals, i Cambrils tindr dos serveis menys diaris de regionals.

Segons han assegurat en roda de premsa, han pogut conixer els plans que tenen les administracions competents a partir de lendem de lentrada en funcionament del tram del Corredor Mediterrani. Aleshores, automticament les estacions urbanes de Cambrils i Salou es tancaran, amb la qual cosa els usuaris dels dos municipis tindran dificultats per anar en tren fins a Tarragona i Barcelona. La ciutat de Tarragona perdr els Euromed i mantindr els Talgo, amb la qual cosa les connexions de llarg recorregut baixaran de 28 a 12 trens diaris. Els 54 regionals i rodalies que hi ha a dia davui, seguiran vigents.Per la PTP i PDF.Camp, Salou i Cambrils són els municipis que quedaran més perjudicats, amb les dues estacions urbanes tancades. I les respectives alternatives de PortAventura i lestació de Cambrils Nord, no tindran la freqüncia de combois actual. Així, la capital de la Costa Daurada no tindr cap connexió amb la llarga distncia, en perdre tots els Euromed i Talgo. Pel que fa als trens regionals i rodalies que connecten amb Barcelona, es passar dels 22 serveis actuals als 8 quan entri en funcionament el Corredor Mediterrani. De fet, les plataformes afirmen que aquests 8 seran en temporada alta, per que a lhivern seran 6 connexions diries amb Barcelona, tres danada i tres de tornada. Lenlla amb els municipis del sud, com Cambrils, lAmetlla de Mar o Tortosa, desapareixer completament. Daquesta manera, els usuaris de Salou que vulguin anar cap a aquests municipis, shauran de desplaar cap a PortAventura, agafar un tren fins a Tarragona i canviar fins a la destinació final.En el cas de Cambrils, amb la clausura de lestació urbana actual, tot el trnsit es derivar a la nova estació de Cambrils Nord, connectada amb lalta velocitat. Tot i aix es perdran dues connexions de regionals i rodalies, en passar de 24 trens diaris a 22. Els tres de llarg recorregut que hi ha ara est previst que es mantinguin un cop entri en funcionament el Corredor Mediterrani.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés