El “problema” s’ha de resoldre en una relació “bilateral”, afirma la batllessa de Santa Coloma de Gramenet, Núria Parlon
ACN
Madrid.-Les alcaldesses de Sant Cugat, Badalona, Santa Coloma de Gramenet i Sant Vicenç dels Horts han rebutjat que el govern espanyol busqui interlocutors fora del Govern en el marc del procés sobiranista català. Així ho han manifestat Mercè Conesa, Dolors Sabaté, Núria Parlon i Maite Aymerich en un acte a l’entorn del lideratge de la dona celebrat aquest dimecres al Centre cultural Blanquerna, a Madrid. Les quatre alcaldesses responen d’aquesta manera la voluntat del govern espanyol, expressada a través de la seva vicepresidenta, Soraya Sáenz de Santamaría, de trobar interlocutors, per exemple, entre els ajuntaments. “Inadequat”, “desafortunat” o “pervers” han estat alguns dels qualificatius que les quatre alcaldesses han utilitzat per valorar el plantejament de l’executiu liderat per Mariano Rajoy.
L’alcaldessa de Sant Cugat del Vallès i presidenta de la Diputació de Barcelona, Mercè Conesa, ha assegurat que sobre el procés n’han de parlar “els protagonistes”, és a dir, els governs català i espanyol. “Buscar altres interlocutors és inadequat”, ha opinat.La batllessa de Sant Vicenç dels Horts, Maite Aymerich, ho ha considerat un plantejament “desafortunat” i ha subratllat que per bé que, al seu parer, aquestes declaracions “no tenen massa sentit” tampoc són “atzaroses”. Fa temps que el govern espanyol “busca fissures” en l’independentisme, ha afirmat Aymerich, que ha assegurat que els ajuntaments “es posen al costat” de la Generalitat.Dolors Sabaté, alcaldessa de Badalona, ha qualificat la proposta del govern espanyol de “perversitat”. Ha recordat que l’executiu de Rajoy “menysté el municipalisme” i ha lamentat que ara vulgui fer una “utilització” dels ajuntaments per “defugir” les seves responsabilitats.Finalment, l’alcaldessa de Santa Coloma de Gramenet, Núria Parlon, ha afirmat que el “problema” s’ha de resoldre en una relació “bilateral” que “fins ara no s’ha produït”, i no troba “adequat” que es vulgui “ficar al mig” els ajuntaments.