Considera "un aven destacat" que es cataloguin com a vehicles els de mobilitat personal
ACN
Barcelona.-La regidora de Mobilitat de Barcelona, Rosa Alarcón, ha "celebrat" que el Consell de Ministres hagi fixat el mxim de 30km\/h a totes les vies dun sol carril de circulació per sentit amb la modificació del Reglament General de Circulació. Ha recordat que "la capital catalana va ser pionera en laplicació daquesta mesura ara fa més de dotze anys, quan es va instaurar que totes les vies dun sol carril de circulació per sentit tinguessin el límit a 30km\/h". Aquesta mesura "dona cobertura al que ja estem fent", ha explicat Alarcón, que ha recordat que Barcelona vol estendre la velocitat 30 a vies de la xarxa bsica de la ciutat. També ha dit que és "un aven destacat" que es cataloguin com a vehicles els de mobilitat personal.
Fins a finals del 2019 Barcelona ja comptava amb la meitat de les vies de la ciutat a velocitat 30km\/h. A principis del 2020 es va decretar el mxim 30 a tots els carrers de la xarxa secundria de la ciutat, inclosos aquells que tinguessin més dun carril o més dun carril per sentit, i va convertir una primera via de la xarxa bsica, leix Creu Coberta-carrer de Sants, en carrer 30. La mesura ha perms arribar al 67,7% de les calades de la ciutat a velocitat 30. Durant aquests darrers mesos shan fet actuacions físiques perqu els conductors visualitzin que entren a una via amb velocitat reduda. I en aquests moments es treballa per arribar el 2021 al 75% de les vies de la ciutat a velocitat 30, a partir rebaixar la velocitat a alguns carrers de la xarxa bsica de la ciutat, que és aquella xarxa sobre la qual es basa la mobilitat de la ciutat i per tant suporta un major volum de trnsit, connecta districtes i barris i és via de pas pel transport públic.El text aprovat avui també categoritza a nivell tcnic els vehicles de mobilitat personal, els quals passen a ser definits formalment com a vehicles i per tant passen a tenir prohibida la seva circulació per les voreres o les zones de vianants. El consistori apunta que catalogar-los com a vehicles, "suposa un aven destacat també en matria de seguretat viria, ats que permet garantir que no circulin per les voreres i establir alhora els elements tcnics que han de tenir, guanyant en seguretat a tots els nivells".