Publicado 20/02/2019 18:00

Aitona prepara la nova campanya de visites als camps de presseguers florits i aspira superar les 18.000 de l'any passat

S'incorporen enguany un tast de productes locals i noves rutes guiades amb bicicleta, quad i per a caminadors especials

ACN

Lleida.-L'Ajuntament d'Aitona (Segri) organitza per set any consecutiu les rutes de la floració dels presseguers fruiters, que inunden el paisatge de color rosa, amb visites guiades que fan els mateixos pagesos del municipi per donar a conixer l'agricultura de regadiu i el patrimoni cultural del municipi. La nova campanya del projecte Fruiturisme, que es desenvolupar del 4 al 27 de mar, incorpora com a novetats un tast de productes locals i rutes amb bicicleta, quad i per a caminadors especials, i també es mantenen els vols amb globus aerosttic per veure el paisatge florit des del cel que es van estrenar el 2018. Des d'aquest febrer, ja es poden formalitzar les reserves per a participar en les visites guiades. L'Ajuntament confia poder superar les 18.000 assolides l'any passat.

Aitona tornar a oferir aquest mar, de dilluns a dijous i els caps de setmana, les visites turístiques guiades per pagesos i per guies locals voluntaris pels camps de presseguers florits del municipi, que s'emmarquen en el projecte Fruiturisme endegat pel consistori. Les visites estructurades permetran al visitant descobrir i gaudir dels camps florits que inunden de color rosa el paisatge, mentre que les visites pel nucli antic de la població serviran per conixer el seu patrimoni i la seva oferta turística. NovetatsEntre les novetats de la nova temporada, destaquen la creació de 'TastAitona', que permetr els visitants degustar alguns dels productes elaborats pels productors locals com ara melmelades, formatges, embotits, fruita, mel i xocolata, entre d'altres, i la posada en marxa de noves rutes en bicicleta -amb una durada de tres hores- i en quad. Així mateix, es manté enguany el servei de globus aerosttics per poder gaudir dels arbres florits des del cel. Enguany, a més, s'ha programat el 16 de mar un concert del grup Serratejant a l'ermita de Sant Joan de Carratal. La previsió de l'Ajuntament per aquesta nova edició de la campanya 'Aitona en Flor' és continuar creixent pel que fa al nombre de visitants i superar la xifra de 18.000 persones de l'edició anterior, que ja va representar un salt exponencial molt important en relació amb el 2017, que va registrar 5.500 visitants, i el 2016, que en va tenir 1.500. Durant la presentació de la campanya 'Aitona en Flor' 2019, l'alcaldessa Rosa Pujol ha explicat que es tracta d'un "projecte turístic sostenible, consolidat, en evolució constant", que "posa en valor" el poble, la seva agricultura, la gent i la fruita, i "amb el propsit de continuar creixent". Es tracta d'un projecte "obert a tota mena de visitants i, sobretot, amb la voluntat d'internacionalitzar-lo", segons ha remarcat Pujol. L'any passat van visitar els camps florits el cnsol del Japó i enguany a la Fira de FITUR de Madrid l'alcaldessa d'Aitona es va reunir amb l'encarregada de negocis de Tailndia, Nata Napa Kongsri, a qui va convidar a visitar el municipi per la semblana que té la floració del Segri amb la flor de lotus d'aquell país asitic. En aquest sentit, s'inaugurar una mostra sobre la flor de lotus a Tailndia. L'Ajuntament d'Aitona ja va donar el tret de sortida fa una setmana a la nova temporada d'Aitona en Flor' 2019 amb l'obertura de les reserves a través del web www.fruiturisme.info. A través d'aquesta plataforma ja es pot fer la reserva del dia i l'hora de la visita amb la finalitat de regular el nombre de turistes i evitar les aglomeracions. De les 2.500 places que s'ofereixen a la plataforma per visitar els camps florits, ja se n'han venut més d'un miler. Collaboració amb la Ribera d'Ebre Una altra novetat és la collaboració de l'Ajuntament d'Aitona amb el Consell Comarcal de la Ribera de l'Ebre, que també est potenciant el turisme de la flor. Iniciada enguany, aquesta aliana 'Aitona-Ribera d'Ebre' s'adrea a potenciar la flor, el patrimoni i la gastronomia. La tcnica de turisme de l'Ajuntament d'Aitona, Dolors Pelegrí, ha assenyalat que s'ha "aconseguit consolidar una oferta turística territorial, establint sinergies", tant amb territoris propers com és el cas de la Ribera d'Ebre, com a nivell internacional, amb el Japó l'any passat i Tailndia, aquest 2019. Pelegrí ha explicat que el perfil del visitant est canviant. "Si inicialment venien parelles pel seu compte, actualment tenen visitants que es desplacen en autocars organitzats, grups d'estrangers, famílies senceres i molta gent que vol repetir amb altres familiars o amics", ha detallat. També l'estada dels visitants s'ha allargat i, si en principi, la gent anava a Aitona a passar un matí, "ara hi ha demanda de fer activitats matí i tarda i, fins i tot, d'ampliar el programa a caps de setmana o bé a períodes de dos o tres dies, la qual cosa implica pernoctacions a la zona", ha dit Pelegrí.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés