Publicado 16/01/2019 17:54

Airbus prova una ala per reduir les emissions de CO2 en collaboració amb Aritex i Eurecat

La companyia i el centre tecnolgic han desenvolupat plantilles, utillategs i acessoris pel muntatge de l'estructura

ACN

Barcelona.-L'empresa aeronutica Airbus prova un model d'avió que pot rebaixar a la meitat la fricció amb l'aire i reduir les emissions de dixid de carboni en un 5%, amb la collaboració de l'empresa badalonina Aritex i del centre tecnolgic Eurecat. La tecnologia que es vol posar en prctica és l'ala laminar, que millora l'aerodinmica del vol. Tot i que "fa dcades" que es coneixen els avantatges de l'"ala laminar", fins ara no s'han produt els avenos tecnolgics que permetin que s'apliqui a l'aviació comercial, ha detallat el director de Mercat Aeronutic d'Eurecat, Ángel Lagraña. La companyia catalana ha desenvolupat plantilles, utillatges, accessoris pel muntatge de l'estructura alar. La iniciativa forma part del projecte Blade i compta amb fons de la Comissió Europea. Les proves de vol es duen a terme a la ciutat francesa de Tarba i s'allargaran durant els mesos vinents.

Per dur-lo a terme s'ha format un consorci liderat per Airbus amb 21 socis europeus. A Catalunya, Aritex i el centre tecnolgic han dissenyat i dut a terme processos eficients per acoblar i desacoblar aquestes ales de flux laminar de l'Airbus A340, el model que s'ha de fer servir com a laboratori de vol. El desenvolupament d'aquestes plantilles, utillatges i accessoris ha incls des de la fase conceptual fins a l'entrega.Segons el director de Mercat Aeronutic d'Eurecat, Ángel Lagraña, lala laminar és una tecnologia que confereix un disseny més aerodinmic a lestructura alar" i redueix la fricció a la meitat. "Els avantatges de l'ala laminar es coneixen des de fa dcades per no s'havien pogut aplicar a l'aviació comercial fins ara per falta d'una tecnologia adequada", ha afegit Lagraña.Les proves de vol es duran a terme a la ciutat francesa de Tarba, s'allargaran durant els mesos vinents i permetran calcular les tolerncies de l'estructura laminar en diferents situacions, mitjanant sensors repartits per l'ala i cmeres infraroges. A més de millorar la petjada ambiental, aquesta mesura innovadora reduir el consum de combustible i donar més autonomia als futurs avions




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés