Publicat 24/09/2020 15:42

Aena licita per 300 MEUR el servei de seguretat privada als aeroports de la seva xarxa

ACN

Barcelona.-Aena ha tret a concurs els serveis de seguretat privada dels 42 aeroports de la seva xarxa per un import total de gairebé 300 MEUR, dels quals prop de 286 milions corresponen als 22 aeroports amb major trnsit de passatgers i 13,2 milions als 20 amb menys de 400.000 viatgers anuals. Pel que fa als catalans, la licitació a l'aeroport del Prat s'ha fet en dos lots - inspecció d'equipatges i Centre de Gestió Aeroporturia - per un import mxim de 27 MEUR. La inspecció de passatgers ha quedat fora d'aquest concurs. Els aeroports de Girona-Costa Brava i Reus formen lot amb els de Valncia i Saragossa per un import de 21,9 milions. Sabadell ho fa al lot dels 20 aeroports amb menys de 400.000 passatgers anuals per 13,2 MEUR.

El període d'adjudicació dels contractes, que surten a concurs en dos plecs, és de dos anys, prorrogable un més.Els plecs de licitació recullen costos normatius i reguladors d'obligat compliment. També inclouen una partida d'inversió per donar suport als projectes de transició tecnolgica (EDS estndard 3) i una altra associada a activitats Covid-19, que comprn formació, mesures higiniques i mesures de control, entre altres, atesos els protocols de seguretat sanitria implantats a conseqüncia de la pandmia.La contractació dels serveis de seguretat en els 22 aeroports de major trnsit tindr diverses particularitats, donat l'ampli espectre de funcions a desenvolupar per les empreses. Així, els serveis de seguretat de l'Aeroport Adolfo Suárez Madrid-Barajas estan repartits en 4 lots amb 4 empreses adjudicatries, cadascuna d'elles per a dur a terme una funció específica. El mateix succeeix amb l'Aeroport de Barcelona El-Prat, la seguretat del qual est repartida en dos lots.Com a aspectes clau, a més de la inclusió de la partida per donar suport als projectes de transició tecnolgica i l'associada a activitats Covid-19, els plecs de prescripcions tcniques posen també mfasis en els diferents serveis i processos aeroportuaris de manera que es trobi el millor equilibri entre la seguretat i la comoditat dels usuaris, en línia amb els requisits de qualitat exigits en el Document de Regulació Aeroporturia (DORA).