ACN
Girona.-Adif ha licitat les obres de la Plaa d'Europa de Girona que encara estaven pendents de fer-se prcticament set anys més tard de l'arribada de l'alta velocitat a la ciutat. El projecte compta amb un pressupost de més d'un milió d'euros i es tracta de la zona que queda entre el Parc Central i el passeig d'Olot, tocant al viaducte del tren convencional. En aquesta zona, Adif preveu construir-hi una pista poliesportiva i també una zona de gespa, a banda de la pavimentació per connectar-lo amb el Parc Central. La zona que es reconstruir té una superfície total de 3.900 m2 i Adif preveu finalitzar els treballs en dos mesos.
Les obres comenaran amb el condicionament de la zona, eliminant part de les edificacions que encara hi havia de les obres de construcció de l'estació d'alta velocitat. En aquest projecte, Adif ha reiterat que es crear un entorn agradable per als vianants, en la mateixa línia que ja s'ha fet al llarg de tot el Parc Central.En aquest sentit, es protegir tot el mur de la boca d'entrada per a vehicles de l'estació d'autobusos soterrada amb un jardí vertical que ocupar 381 m2. Aquest jardí se suma als 155,6 m2 de gespa i als 968 de la pista poliesportiva. La resta d'extensió (2.400m2) seran pavimentats.En parallel a les obres de la plaa d'Europa, l'Ajuntament de Girona i Adif segueixen en converses per acordar la reurbanització de l'antiga plaa d'Espanya. Es tracta de l'espai que hi ha a la porta de l'estació de trens convencionals i que durant uns anys també va acollir l'estació d'autobusos mentre no s'acabava la que hi ha soterrada en un nivell superior a la de l'AVE.