Publicado 06/06/2019 13:50

Adif estudia la demanda potencial de viatgers de lestació intermodal de laeroport de Reus

Els resultats permetran valorar si es recupera el projecte aparcat fa deu anys

ACN

Tarragona.-Adif est desenvolupant un estudi funcional i de demanda de viatgers de lestació intermodal del corredor mediterrani al sud de laeroport de Reus. Segons han confirmat a lACN fonts del Ministeri de Foment, els resultats de lanlisi permetran valorar la viabilitat de recuperar o no el projecte, que va quedar aparcat fa deu anys. La construcció daquesta estació central és una de les prioritats consensuades entre la Generalitat i els principals alcaldes del Camp de Tarragona, i una reivindicació histrica del teixit econmic i empresarial. El projecte inicial es va arribar a adjudicar el 2009 per uns 54 MEUR, per va quedar aturat. Per aquest motiu, alguns agents implicats acceptarien una solució més austera per funcional, com ara un baixador.

Aquest estudi de viabilitat forma part dels objectius danlisi i desenvolupament de les infraestructures del Camp de Tarragona fixats labril passat per la comissió de coordinació que formen el Ministeri de Foment, el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, i els ajuntaments de Tarragona, Reus, Cambrils, Vila-seca i Salou. El govern espanyol va adjudicar les obres el 2009, amb el compromís de comenar els treballs el 2010 i denllestir-los el 2012. El projecte inicial estava projectat al sud de laeroport de Reus, sobre el ramal de connexió del corredor mediterrani amb la línia de lAVE entre Madrid i Barcelona. Lestació, de 56.000 metres quadrats, estava projectada a una distncia equidistant de Reus i Tarragona, en un espai proper a la T-11 i a lAP-7. Lelevat cost de lactuació -duns 54 MEUR més IVA- i els retards en la construcció del corredor van propiciar que el projecte quedés aturat i sense terminis. En els darrers anys la Cambra de Reus ha estat lactor que més insistentment ha sortit en defensa del projecte, sense que hagi aconseguit cap compromís ferm del Ministeri de Foment. Labril de lany passat, la Generalitat i els ajuntaments de Tarragona, Reus, Salou, Cambrils i Vila-seca van consensuar lestratgia ferroviria del territori i van incloure aquesta estació intermodal com una de les prioritats de futur. En el marc duna conferncia a la Cambra de Tarragona el novembre passat, el comissionat del govern espanyol per les obres del corredor mediterrani, Josep Vicent Boira, va refredar les expectatives i va manifestar que la installació no estava considerada, en aquell moment, dins dels projectes del Ministeri de Foment. Aix va fer que la Cambra de Reus, els ajuntaments i la Generalitat posessin el crit al cel. Al cap duns dies, el subdelegat del govern espanyol a Tarragona, Joan Sabaté, va opinar que tenint lestació de lAVE del Camp de Tarragona a deu quilmetres de distncia seria recomanable fer una mena de baixador perqu es poguessin aturar els trens, recollir i deixar passatgers, i no una altra gran estació parallela a laltra. Sabaté va garantir que la intermodal no estava descartada, tot i admetre que no hi havia projecte. Malgrat tot, es va mostrar confiat que Foment escoltaria la demanda del territori si es plantejava de forma unitria. A final d'any, la Cambra de Reus va insistir a reclamar lestació intermodal i no un simple baixador, si bé es va obrir a revisar tcnicament el projecte per reduir-ne el cost. Lens cameral va tornar a defensar que lestació dona sentit al corredor mediterrani i haur de fer possible que Reus sigui la quarta pista del Prat. Finalment, labril passat la Generalitat i els alcaldes van arrencar a Foment el compromís dimpulsar aquest estudi funcional i de demanda que marcar el futur de la infraestructura.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés