Publicado 28/07/2019 12:58

Adif comena les obres d'implantació de l'ample internacional de via entre Castellbisbal i Martorell

Es tracta d'una actuació que suposa un "impuls" per a la creació del Corredor Mediterrani i que té un pressupost de 64,1 MEUR

ACN

Castellbisbal.-Adif ha anunciat que a partir del proper mes d'agost comenar les obres d'implementació de l'ample de via internacional entre les poblacions de Castellbisbal (Valls Occidental) i Martorell (Baix Llobregat). Es tracta d'una actuació que disposa d'un pressupost de 64,1 MEUR i que ha de suposar un impuls per la futura creació del Corredor Mediterrani a Catalunya. Aquesta primera fase de les obres no afecta la mobilitat, ja que preveu la renovació del ramal d'accés a la factoria de la SEAT, a més de la rehabilitació del túnel de Castellbisbal, que actualment est fora de servei. Adif, per, treballa amb les empreses ferroviries per tal de reduir al mxim les afectacions que es podrien generar entre el tram que va des de Sant Sadurní d'Anoia a Castellbisbal.

Aquesta primera actuació preveu la installació de 5.400 travesses d'ample mixt a la via que dona accés a la factoria SEAT, així com el sanejament i condicionament del túnel que porta a la companyia i que fa gairebé un quilmetre. Pel que fa al túnel de Castellbisbal actualment sense ús les obres permetran ampliar la flexibilitat de la capacitat operativa. També s'ha contemplat rebaixar la rasant actual per tal d'adequar el recorregut a les dimensions europees. Un cop estigui acabat, s'implementar la via única d'ample mixt i s'obrir de nou al trfic.Una altra actuació en parallel ser la collocació de 740 metres quadrats de pantalles per tal de reduir l'impacte acústic generat per la circulació de trens. Finalment, també est prevista la installació d'una passarella per a vianants.Totes aquestes actuacions estaran cofinanades a través de fons europeus a través del mecanisme 'Connectar Europa'.Alternatives pel trfic de mercaderiesDes d'Adif també s'ha dut a terme un pla per garantir la fludesa d'alguns dels trens de mercaderies que es podrien veure afectats per aquestes obres. En concret, s'han reservat fins a tretze recorreguts nocturns que circularan per la línia Barcelona-Vilanova-Sant Vicen de Calders per enllaar a través del túnel del Gornal fins a al Nus de Castellbisbal. En cap cas es contempla que aquests trens transportin mercaderies perilloses.Per poder realitzar amb seguretat aquesta operativa, Adif ha dut a terme diverses actuacions al túnel del Gornal els darrers mesos. En concret, ha substitut 120 travesses, ha fet treballs de neteja i ha adequat la installació per a poder realitzar aquesta funció.Una operació "essencial" pel Corredor MediterraniDes d'Adif es considera que aquesta inversió és una operació "essencial" per al desenvolupament del futur Corredor Mediterrani a Catalunya, ja que permetr enllaar els trams entre Castellbisbal i la frontera amb Frana. Per tot plegat el tram entre Castellbisbal I Martorell ha rebut el nom de 'La Porta d'Europa'.Aquest projecte també inclou la realització dels treballs de construcció i d'enginyeria civil necessaris per dur a terme les obres en el tram de via doble, d'aproximadament uns onze quilmetres, que inclou també les estacions de Castellbisbal i Martorell.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés