Publicado 01/03/2019 11:42

Adif adjudica per 64 MEUR la implantació de l'ample internacional entre Castellbisbal i Martorell

Les empreses Tecsa i Dragados hauran de dur a terme aquesta actuació "essencial" pel corredor mediterrani en 18 mesos i mig

ACN

Barcelona.-El consell d'administració d'Adif ha adjudicat el contracte per a la installació del tercer carril en el tram d'11 quilmetres entre Castellbisbal i Martorell, per import de 64.144.929,48 euros i un termini d'execució de 18 mesos i mig a la Unió Temporal d'Empreses (UTE), formada per Tecsa i Dragados. Segons l'administrador d'infraestructures ferroviries, es tracta d'una actuació "essencial" per al desenvolupament del corredor mediterrani, perqu permetr enllaar en ample internacional els trams ja realitzats entre Martorell i la frontera francesa amb els que actualment es troben en execució en les diferents regions que formen part del corredor.

Els treballs preveuen implantar l'ample mixt en les vies d'apartat 4, 6, 8 i 10 de l'estació de Castellbisbal, així com en els ramals d'unió entre aquesta estació i la línia Castellbisbal-Mollet, que ja disposa d'aquest ample de via.Segons Adif, a més a més, es renovar la implantació de l'ample mixt al ramal d'accés a la factoria Seat-Martorell, incloent-hi dues vies de l'estació; i la via a l'estació de Castellbisbal, que dóna accés a les factories de Celsa-Gonvarri-Gonvauto.A l'estació de Castellbisbal s'ampliar la longitud de les vies d'apartat i se'n crear una de nova d'estacionament, a més d'altres infraestructures, com un nou pas sota l'autopista AP-7, o la demolició i construcció de part dels passos inferiors en els punts quilmetres 75\/670 i 76\/682 i l'adaptació dels túnels de Castellbisbal i Martorell a les noves condicions d'explotació.Amb aquesta actuació, es recuperar i renovar l'antic túnel de Castellbisbal, actualment fora de servei, per incorporar-lo a l'explotació i per crear una tercera via de circulació que connectar l'estació de Castellbisbal i el viaducte del Llobregat, situat als voltants de Martorell.Segons ha informat l'administrador d'infraestructures, els treballs presenten una elevada complexitat tcnica, ja que és necessari actuar directament a la plataforma i sobre d'elements del sistema ferroviari i, per aix, Adif ha planificat les fases de les obres amb l'objectiu de minimitzar les afeccions sobre la circulació de trens.Aquesta actuació est cofinanada amb fons europeus a través del Mecanisme "Connectar Europa "(CEF).




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés