Publicado 22/10/2019 14:21

ACTUALIZACIÓ:Malestar entre els viatgers de l'AVE per la suspensió de trens arran de l'allament del corredor Barcelona-Figueres

Renfe manté bloquejades les vendes dels trens de primera hora i els passatgers no saben fins a l'últim moment si sortiran

ACN

Barcelona.-Els viatgers de l'AVE entre Figueres i Barcelona han expressat aquests darrers dies el seu malestar per les alteracions del servei d'alta velocitat després que la companyia decidís allar aquest corredor pels actes vandlics de la setmana passada i que va obligar a interrompre la circulació entre dilluns i dimarts. Els passatgers habituals denuncien, entre d'altres, que les vendes d'almenys els quatre primers trens del matí es mantenen bloquejades, fet que els impedeix saber si el seu sortir o si ho far amb retard en cas que se n'ajuntin dos. A més, en el cas del comboi amb sortida a les 7.20h des de Vilafant (07.36h a Girona) la companyia l'ha susps fins a nou avís, així com el de els 18.50 hores de tornada, els usuaris del qual s'uneixen amb el següent sense que Renfe avisi prviament. Fonts de la l'empresa han assegurat que revisaran la logística i han demanat disculpes.

(En aquesta actualització, s'ha afegit el testimoni d'una de les usuries)La pacincia dels usuaris que viatgen cada dia entre Figueres, Girona i Barcelona est arribant al seu límit. Nou dies després dels incidents per les protestes de la sentncia de l'1-O -en qu la combustió de diversos materials a la via va obligar a interrompre la circulació entre dilluns i dimarts i fent que centenars de persones haguessin de fer nit a Barcelona- el servei no ha recuperat la normalitat.Per exemple, durant la majoria de dies, Renfe ha ajuntat el primer tren del dia (6.46h al seu pas per Girona, on pugen la gran majoria de viatgers) amb el segon (7.11h), mentre que ha anullat el de les 7.36 hores i encamina els passatgers a Regionals i Mitja Distncia cap a Barcelona. Entre els viatgers afectats d'aquest tren, a alguns se'ls permet pujar en el següent (08.11h) o agafar l'anterior (07.11), per només aquells qui han rebut un SMS de la companyia ja que no hi ha espai per a tots i no es permet viatjar dret. La resta es queda sense viatjar o s'ha de conformar en agafar un Mitja Distncia que surt a la mateixa hora per arriba a la seva destinació una hora més tard.La companyia, a més, manté bloquejades les vendes dels trens de primera hora, de manera que no se'n poden comprar ni anullar si al final es decideix no viatjar i alguns dels combois poden acabar fent el viatge mig plens mentre d'altres viatgers no han pogut pujar.Les alteracions del servei venen derivades per la decisió de la companyia d'allar el corredor Barcelona-Figueres per la possibilitat de nous incidents, de manera que ara no és possible fer el viatge directe entre la capital altempordanesa i Madrid i cal fer transbord a Sants. Aix també obliga la companyia a operar el tram entre Barcelona i Figueres amb material cedit per l'SNCF i a anullar algun tren de tornada a Figueres als vespres, com el de les 18.50 hores amb sortida des de Sants. El darrer cas de retards causats per actes vandlics s'ha produt aquest mateix matí a l'R11, entre Barcelona i Portbou, on la crema d'objectes a la via han causat retards de mitja hora.Sofia Gabarro, passatgera habitual del tren d'alta velocitat, ha explicat a l'ACN com en els darrers dies s'estan suprimint freqüncies i ha expressat la seva sospita que la companyia ho fa per preservar els combois per al trajecte Barcelona-Madrid. Segons Gabarro, el personal a l'estació no disposa d'informació i avisa que aquest escenari comporta molta "inseguretat" als viatgers per arribar al seu lloc de treball.Mentrestant, els viatgers es mantenen organitzats mitjanant dos grups de Whatsapp i Telegram, creats inicialment per reclamar a Renfe un comboi de tornada a Girona i Figueres a les 20h del vespre, ja que la companyia no n'opera cap entre les 19.25h i les 21.40h des de Barcelona-Sants.Renfe revisar la logística en aquest serveiFonts de Renfe han assegurat a l'ACN que aquest dimarts es revisaran els protocols per evitar més problemes als viatgers després dels incidents dels darrers dies i han demanat disculpes per les alteracions del servei. La companyia ha recordat, per, que es tracta d'una "situació sobrevinguda" i que de no haver-se produt els actes vandlics de la setmana passada el servei seria normal. D'altra banda, la companyia ha emplaat els afectats a reclamar una indemnització.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés