Publicado 31/07/2019 19:10CET

ACTUALIZACIÓ:Les cambres de comer de Reus i Valls reclamen que no es canvi el tram bonificat per a camions de lAP-2

El subdelegat del govern espanyol a Lleida va afirmar que lEstat estudia traslladar lactual entre el Pla de Santa Maria i Montblanc, al Borges Blanques Lleida

ACN

Valls.-Les cambres de comer de Reus i Valls i lAjuntament de Montblanc han reclamat que es mantingui el tram bonificat per a camions a lAP-2 entre el Pla de Santa Maria i les Borges Blanques. Els organismes empresarials han rebutjat que lEstat es plantegi traslladar la bonificació al trajecte entre les Borges Blanques i Lleida, tal i com va assegurar el subdelegat del govern espanyol a Lleida, José Crespín, en una entrevista a lACN. Crespín va argumentar que el tram de Tarragona s'utilitza "poc". Les dues cambres han afirmat que en tot cas el que shauria destudiar és lampliació de la bonificació del 50% des del Pla de Santa Maria fins a Lleida. Ho han expressat en dos comunicats que compten amb el suport dels ajuntaments de Valls, el Pla de Santa Maria i Montblanc. La Cambra de Reus i el consistori montblanquí han advertit que si la proposta esdevé una realitat plantejaran mesures de protesta enrgiques.

(En aquesta actualització safegeix el posicionament de la Cambra de Comer de Reus i de lAjuntament de Montblanc)Des de la Cambra de Comer de Valls han traslladat el malestar al subdelegat del govern espanyol a Tarragona, Joan Sabaté, i al conseller de Territori i Sostenibilitat, Dami Calvet, i els han demanat que intercedeixin perqu no se substitueixi el tram bonificat i es treballi per ampliar-lo. Lens vallenc ha considerat que les paraules de Crespín són un menyspreu i ha apuntat que si la mesura sarribés a aplicar suposaria un perjudici econmic per a les empreses tarragonines. A més han destacat la importncia del trnsit de diversos centenars de camions que generen diriament els polígons industrials de Valls i el Pla de Santa Maria, que utilitzen lAP-2. També han reclamat que el tram bonificat entre el Pla de Santa Maria i Lleida sigui considerat estratgic i de gran importncia per la competitivitat de les empreses del Camp de Tarragona. Segons han remarcat, aquestes companyies es veuen obligades a satisfer peatges, mentre a altres llocs dEspanya se circula gratutament.Des de la Cambra de Reus i lAjuntament de Montblanc han posat en valor que la bonificació permet descongestionar de trnsit lN-240, fet que permet rebaixar el risc de sinistralitat. A més shan mostrat partidaris de prendre mesures com la retirada de bonificacions perqu en cap cas shan de fer passos enrere en aquest mbit, i veuen amb molt bons ulls que es puguin aplicar també al tram entre les Borges Blanques i Lleida.El president de la cambra vallenca, Josep Maria Rovira, ha parlat de despropsit. Com ho han de fer els camions que surtin o arribin a les empreses situades a la banda nord del polígon industrial de Valls i les del Pla de Santa Maria? Han d'anar a buscar el Coll de Lilla?, sha preguntat. Els ajuntaments i les cambres de comer, tot plegat és conseqüncia del retard en la construcció de lA-27, entre Valls i Montblanc. Els incompliments de les inversions de l'Estat a Catalunya han provocat que, com que no existeix cap autovia operativa entre Tarragona i Lleida, el trnsit professional i de gran tonatge, es vegi obligat a passar per l'antiga N-240 o pagar el peatge de l'AP-2, han explicat els empresaris vallencs en el comunicat. Lalcalde de Montblanc, Pep Andreu, ha considerat que després dels retards continuats per part del ministeri de Foment d'una obra que hauria d'haver estat acabada el 2014 i encara no s'ha comenat a perforar el túnel del Coll de Lilla, la proposta de Crespín est absolutament fora de context i no respecta el pacte que es va arribar entre Foment, la conselleria de Territori i Sostenibilitat i els ajuntaments.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2020 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés