Publicado 01/03/2019 14:16

ACTUALIZACIÓ:Adif adjudica per 64 MEUR la implantació de l'ample internacional entre Castellbisbal i Martorell

Agencia Catalana de Noticias
ACN

És l'últim tram del corredor mediterrani que queda per assignar a Catalunya i s'ha de dur a terme en 18 mesos i mig

ACN

Barcelona.-El consell d'administració d'Adif ha adjudicat el contracte per a la installació del tercer carril en el tram d'11 quilmetres entre Castellbisbal i Martorell, per import de 64.144.929,48 euros i un termini d'execució de 18 mesos i mig a la Unió Temporal d'Empreses (UTE), formada per Tecsa i Dragados. Aquest és l'últim tram del corredor mediterrani que queda per assignar a Catalunya i permetr enllaar en ample internacional les obres ja realitzades entre Martorell i la frontera francesa amb les que s'estan executant al sud de Catalunya, País Valenci i Murcia. "Sense aquesta actuació el corredor mediterrani no té viabilitat. El tram Castellbisbal-Martorell és la porta d'Europa", ha assegurat el comissionat del govern espanyol per la infraestructura, Josep Vicent Boira, en una atenció als mitjans.

(Actualitza la noticia amb declaracions del comissionat del govern espanyol per al corredor mediterrani, Josep Vicent Boira, valorant l'adjudicació)Segons Boira, aquest divendres s'inicien els trmits per a posar en marxa l'obra, i "no passaran moltes setmanes" fins que comencin els treballs. "Les obres del corredor mediterrani tenen una complexitat afegida: que s'han d'actuar en infraestructures en funcionament", ha recordat Boira. En concret, pel tram en qüestió hi passen 1.500 trens de mercaderies i passatgers cada setmana.Al volum de circulació de combois i a la localització propera a fbriques com l'automobilística SEAT, s'hi afegeix l'elevada complexitat tcnica de l'obra, que, per exemple, haur de rebaixar les vies per augmentar els glibs dels túnels. "Les afeccions amb les quals estem treballant seran prcticament inapreciables en el trnsit de mercaderies", ha explicat el comissionat per al corredor mediterrani.L'actuació, cofinanada pel Mecanisme "Connectar Europa "(CEF), preveu implantar l'ample mixt en les vies d'apartat 4, 6, 8 i 10 de l'estació de Castellbisbal, així com en els ramals d'unió entre aquesta estació i la línia Castellbisbal-Mollet, que ja disposa d'aquest ample de via.Segons Adif, es renovar la implantació de l'ample mixt al ramal d'accés a la fbrica de Seat, incloent-hi dues vies de l'estació; i la via a l'estació de Castellbisbal, que dóna accés a les factories de Celsa-Gonvarri-Gonvauto.A l'estació de Castellbisbal s'ampliar la longitud de les vies d'apartat i es crear una nova via d'estacionament i altres infraestructures, com un nou pas sota l'autopista AP-7. Les actuacions inclouran la demolició i construcció de part dels passos inferiors en els punts quilmetres 75\/670 i 76\/682 i l'adaptació dels túnels de Castellbisbal i Martorell per adaptar-los a les noves condicions d'explotació.D'altra banda, es recuperar i renovar l'antic túnel de Castellbisbal, actualment fora de servei, per incorporar-lo a l'explotació i per crear una tercera via de circulació que connectar l'estació de Castellbisbal i el viaducte del Llobregat, situat als voltants de Martorell.Adif ha planificat les fases de les obres amb l'objectiu de minimitzar les afeccions sobre la circulació de trens. "No hi ha una altra solució que fer aix, sinó, no hi haur corredor mediterrani", ha sentenciat Boira. "Un cop acabada l'obra, tota Catalunya estar articulada amb ample internacional", ha afegit.Després de la posada en funcionament de la variant entre Vandellós i Tarragona, ja construda i que es posar en marxa un cop solucionats els "elements de seguretat" aquest mateix 2019, Catalunya tindr "una estructuració acurada" del que ser el corredor mediterrani, segons Boira. De cara al futur, el consell d'administració d'Adif considera fer una variant a Castellbisbal per duplicar la via adjudicada que preveuen que se saturi a mitj termini.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés