Publicado 10/10/2019 14:37

Acaben amb xit les proves a la variant de Vandells del corredor mediterrani, que obrir abans de final dany

Comena el període de formació de maquinistes mentre continua la tramitació administrativa

ACN

Tarragona.-LAdministrador dInfraestructures Ferroviries (Adif) ha enllestit el període de proves i els recorreguts de fiabilitat de la variant de Vandells del corredor mediterrani. Aquests trmits donaran pas ara a la formació dels maquinistes, amb la previsió de posar la infraestructura en servei abans de final dany. La darrera setmana es van fer 386 recorreguts de fiabilitat entre lHospitalet de lInfant i lestació dalta velocitat del Camp de Tarragona -passant per l'intercanviador d'ample de la Boella-, i entre lHospitalet i lestació urbana de Tarragona. En conjunt, els trens van sumar uns 15.000 quilmetres en cinc dies. Els primers resultats de la fase de proves, que sha fet amb trens comercials de Renfe, són altament positius, segons Adif.

Lens gestor dinfraestructures ha informat que les proves de fiabilitat han sotms la infraestructura i les installacions a escenaris de mxima exigncia per verificar que el seu comportament compleix els parmetres dhomogenetat, fiabilitat i estabilitat. Aquesta fase de proves completa les que shavien fet fins ara amb trens laboratori dAdif i amb combois comercials en els trams dample internacional i ibric, entre els quals destaquen les auscultacions de la via i dels sistemes delectrificació, i comprovacions de les installacions de seguretat, comunicacions i senyalització com el sistema ERTMS en el nivell 1. El darrer escenari abans de la connexió de la variant i la posada en servei comercial ser el període de formació de maquinistes de Renfe, que comenar amb linforme de resultats dels recorreguts de fiabilitat que shan fet.En parallel, continua la tramitació administrativa necessria per a lhomologació de la nova línia i el conjunt dels sistemes, així com en lobtenció de les autoritzacions per part dels organismes competents. En aquest sentit, Adif insisteix que, si no hi ha imprevistos, i un cop sobtingui lautorització de lAgncia Estatal de Seguretat Ferroviria, la variant sobrir abans de final dany.El nou traat, que és apte per a lAlta Velocitat i el trfic mixt de passatgers i mercaderies, connectar el corredor mediterrani des de Vandells amb la línia de lAlta Velocitat Madrid-Barcelona-frontera francesa i amb la línia dample convencional Tarragona-Reus.El projecte consta de 64,1 quilmetres, amb els ramals de connexió inclosos. Les principals infraestructures construdes són el túnel de les Rojales, de 1.910 metres, i viaductes que sumen més de nou quilmetres de longitud. També shan construt noves estacions a lHospitalet de lInfant i Cambrils.El nou projecte permetr augmentar la capacitat i loperativa per a tota mena de trfics en el tram entre Vandells i Tarragona, que encara avui és de via única, i escurar una mitja hora el temps de trajecte entre Barcelona i Valncia.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés