La cooperativa tanca el 2018 amb uns ingressos de 91 milions i un retorn per a socis de 5 milions
ACN
Barcelona.-Abacus cooperativa preveu créixer un 14% en els propers tres anys fins arribar a una facturació d'uns 100 milions d'euros el 2021, segons es desprn del seu Pla Estratgic, aprovat en l'assemblea general. La cooperativa vol doblar els resultats anuals, que el 2018 van ser de 526.800 euros, fins al milió d'euros, i per fer-ho preveu unes inversions de més de 8 milions durant aquest període. L'últim any, la cooperativa va obtenir uns ingressos de 91,01 milions, i va aconseguir 36,52 milions d'euros de fons propis, el que suposa gairebé la meitat del total del passiu. En els últims 12 mesos, Abacus també va fer unes inversions de 2,3 milions, principalment centrades en l'aplicació de noves tecnologies. A més, el retorn cooperatiu per a socis de consum va ser de 5 milions.
Durant el darrer exercici, Abacus va emetre 3,81 milions de tiquets de compra. La cooperativa va créixer, sobretot, en llibre infantil, papereria i joguina, que ja representen el 59% de les seves vendes. D'altra banda, les vendes per Internet van créixer un 24,5%. El director general d'Abacus cooperativa, Miquel ngel Oliva, ha destacat que mantenen les vendes "en un moment en qu el comer en general viu una important transformació dels models de consum". "Els resultats confirmen que al nostra aposta per un públic familiar és encertada", ha afegit.