84 delegacions internacionals de 35 països s'interessen pels programes econòmics de Barcelona

Publicado 12/10/2019 17:09:58CET

Un equip de Kigali (Ruanda) ha estat una de les darreres visites i ha preguntat pels programes, serveis i equipaments de Barcelona Activa

ACN

Barcelona.-L'Ajuntament de Barcelona ha rebut en els primers vuit mesos del 2019 un total de 84 delegacions internacionals de 35 països que s'han interessat pels programes econòmics de la capital catalana. Un equip de Kigali ha estat una de les darreres visites, que ha conegut els programes, serveis i equipaments de Barcelona Activa per potenciar l'emprenedoria, l'ocupació i la innovació a la capital ruandesa. "Barcelona és una ciutat global, que aprèn i ensenya, i que té com un dels seus principals objectius mantenir-se en una dimensió econòmica internacional de ciutat emprenedora, innovadora i amb programes propis i distintius", ha comentat el tinent d'alcaldia d'Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda, Jaume Collboni. "Tenim una marca pròpia, una capacitat d’atracció internacional i una personalitat reconeguda al món, i treballem perquè això es capitalitzi per a la ciutat", ha continuat Collboni.

Durant el 2019, el consistori barceloní ha atès delegacions formades per tècnics i càrrecs polítics de Taiwan, Corea, Perú, Austràlia, Colòmbia, Croàcia, Alemanya, Nova Zelanda, Argentina, Xina, Xile, Romania, Bèlgica, Unió Emirats Àrabs, Sud-Àfrica, Dinamarca, Índia, Estats Units d’Amèrica, Aràbia Saudita, Hongria, Cuba, Brasil, Suïssa, Itàlia, Filipines, Ucraïna, Regne Unit, Canadà, Índia, Turquia, Suècia, Vietnam, Japó, Polònia i Mèxic, a més de diferents delegacions d’altres ciutats catalanes.Barcelona, referència en polítiques empresarials, esdeveniments i turismeLes delegacions que arriben fins a la capital catalana busquen enfortir la vessant empresarial, econòmica i polítiques ocupacionals, i des de la perspectiva dels negocis, com aterrar empreses a la ciutat, i tenir una seu estratègica com a porta d’entrada a Europa, així com conèixer partners i clients. De retruc, Barcelona n’extreu profit per la captació d’iniciatives professionals, talent, startups, i prestigi i posicionament cap a enfora. Des de Barcelona Activa, s’atenen les visites amb contingut més orientat als programes de networking, agenda de contactes amb teixit empresarial local, o participació de grups d’inversors, presentacions i visites guiades a equipaments de la ciutat relacionats amb l’emprenedoria i la formació.Per altra banda, des de la direcció de Promoció de Ciutat, s’orienta sobre els projectes en marxa de la direcció amb projectes internacionals a escoles universitàries, ajuntaments, ministeris, ambaixades i consolats, laboratoris d’investigació, entitats de desenvolupament, indústries de sectors estratègics i projectes socials, econòmics i comercials d’altres indrets del planeta. Pel que fa a Turisme i Esdeveniments, seguint l’estratègia fixada per fer d’amplificador de les polítiques de gestió del turisme a la ciutat, ho fa a través tant de visites in situ a la ciutat com a través de persones expertes de reconegut prestigi internacional que coneixen de primera mà la governança i gestió turística de Barcelona.