Publicado 01/10/2020 16:57CET

Un 30% de les consultes i reclamacions a l'Oficina de Consum del Segrià són per afectacions derivades de la covid-19

El servei ha tramitat 773 expedients des de principis d'any, 264 més que en tot el 2019

ACN

Lleida.-L'Oficina Comarcal d'Informació al Consumidor del Segrià (OCIC) ha tramitat des de principis d'any 773 expedients, respecte els 509 tramitats de tot l'any 2019 (346 consultes; 273 queixes, denúncies o reclamacions; 153 mediacions i 1 arbitratge). Del total d'expedients tramitats aquest 2020, 226 corresponen a afectacions derivades de la crisi del coronavirus, la qual cosa representa un 30% del volum total d'expedients. I, és que la pandèmia ha fet augmentar considerablement l'activitat de l'Oficina, sobretot pel que fa a les consultes. La majoria dels expedients estan relacionats amb l'oci com ara cancel·lacions de viatges o d'entrades per a espectacles.

Durant el tercer trimestre d'enguany, l'Oficina de Consum del Segrià ha tramitat 113 consultes, 87 reclamacions, 7 queixes, 1 denúncia, 39 mediacions tramitades i finalitzades, 24 mediacions resoltes favorablement, 14 mediacions arxivades per no haver prosperat la mediació, 1 mediació no admesa i 1 mediació derivada a arbitratge. L'Oficina Comarcal d'Informació al Consumidor del Segrià dona servei a aquelles persones consumidores domiciliades en els 38 municipis que integren la comarca, amb tasques com atenció al públic; informació a les persones consumidores i usuàries sobre els seus drets i la forma d'exercir-los; recepció i tramitació de consultes, queixes i denúncies; tramitació de les reclamacions presentades i efectuar-ne la mediació i gestionar, quan sigui possible, els arbitratges de les reclamacions que no han estat resoltes per via de la mediació en consum.

Contador

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2020 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés