Publicado 17/09/2020 13:10

El 20% dels vehicles controlats per la Gurdia Urbana de Tarragona superen la nova limitació de 30 km/h

Enxampen en un sol dia 40 usuaris de bicicletes i patinets que circulen per la vorera en lloc de la calada

ACN

Tarragona.-El 20% dels vehicles controlats dilluns per la Gurdia Urbana de Tarragona superaven els 30 quilmetres per hora (km\/h). Segons informa l'Ajuntament, dels 560 vehicles controlats en la primera jornada amb la nova limitació de velocitat en vigor, 111 sobrepassaven aquest topall de 30 km\/h, si bé només onze circulaven a una velocitat superior als 40 km\/h. A més, la Gurdia Urbana també va enxampar durant la jornada 40 usuaris de bicicletes i patinets que circulaven per la vorera en lloc de fer-ho per la calada, tal com estableix l'Ordenana de Convivncia i Ús dels Espais Públics. El consistori apunta que, tret que es produeixin casos flagrants, durant els primers dies els agents no imposen sancions i potencien la tasca informativa.

"Durant els primers dies els agents de la Gurdia Urbana no posaran cap sanció, excepte si es produeix una vulneració flagrant, com per exemple anar a 70 en un tram de 30 km\/hora", remarca el conseller de Mobilitat, Xavier Puig, el qual ha titllat de "positiu" el balan de la primera jornada."És una campanya pedaggica, no punitiva perqu l'objectiu és una adaptació efica a la normativa, no recaptar. L'xit ser aconseguir una ciutat més segura i amable per tots", afegeix. El consistori aprofitar l'entrada en vigor de la nova regulació per monitoritzar amb radars mbils les velocitats dels cotxes de determinats carrers durant 24 hores amb l'objectiu d'extreure'n un balan estadístic diari. La modificació de l'ordenana de convivncia ha redut el límit de velocitat a 30 km\/h en la majoria de carrers, l'actualització de les disposicions sobre la circulació de bicicletes, la introducció d'una regulació per als vehicles de mobilitat personal (VMP) i la revisió de les obligacions de la resta de conductors respecte de les bicicletes i VMP, entre altres. La nova regulació vol incrementar al seguretat, potenciar els desplaaments a peu i la comoditat dels vianants, i incrementar l'ús de la bicicleta i el patinet, que hauran de circular pels carrils habilitats o per la calada. "De cotxes n'hi ha de seguir havent i el seu ús moltes vegades és imprescindible. Per una ciutat excessivament organitzada al voltant del cotxe és sinnim de collapse", apunta el mxim responsable de Mobilitat de l'Ajuntament de Tarragona.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés