Publicado 26/04/2019 14:21

El 061 CatSalut Respon amplia la gestió de les urgncies fora de l'horari habitual dels CAP lleidatans

Agencia Catalana de Noticias
ACN

El canvi del telfon de referncia es posa en marxa dilluns a l'ABS de Cervera-Guissona, Pla d'Urgell, Trrega, Balaguer i les Borges

ACN

Lleida.-El 061 CatSalut Respon amplia la gestió de les urgncies fora de l'horari habitual dels Centres d'Assistncia Primria (CAP) a la Regió Sanitria Lleida. Dilluns, 29 d'abril, entra en funcionament el 061 com a número preferent per l'activació de les urgncies mdiques d'atenció primria fora de l'horari d'obertura dels CAP. En concret, el canvi del telfon de referncia es posar en marxa a l'rea Bsica de Salut de Cervera-Guissona, Pla d'Urgell, Trrega, Balaguer i les Borges Blanques. D'aquesta manera, a partir de les deu de la nit i fins a les vuit del matí, els usuaris s'hauran d'adrear al 061 CatSalut Respon. Aquesta variació suposar la substitució del número d'urgncies dels centres sanitaris pel telfon 061.

Amb la posada en marxa d'aquesta ampliació fora de lhorari habitual dels CAP, a la Regió Sanitria Lleida el servei 061 CatSalut Respon cobreix ja el 61% de la població, i a l'Alt Pirineu l'activació és efectiva a tot el territori. 061 CatSalut Respon Marcant el telfon 061, un equip de més de 200 professionals, format per teleoperadors, infermers i metges, s'encarregar de resoldre qualsevol dubte, consulta o problema de salut, directament o mobilitzant els recursos d'urgncia (metge o infermera de capalera) o emergncia (unitats del SEM) més adients per al malalt. Segons el Departament de Salut, aquest canvi permet assegurar una resposta immediata de totes les trucades, l'assignació del recurs sanitari més adequat a la demanda que fa el ciutad, alhora que augmenta la qualitat de l'assistncia rebuda telefnicament, ja que els professionals del 061 CatSalut Respon poden accedir a les dades mdiques del pacient en el moment de la trucada, a través de la Histria Clínica Compartida (HC3). L'entrada en funcionament d'aquest servei no comporta cap altre canvi en l'organització i dispositius sanitaris del territori. Es mantenen els horaris de funcionament dels centres, els telfons habituals de contacte, el nombre de metges i infermers encarregats de fer l'atenció a domicili i la forma en qu s'activar la seva mobilització. Així mateix, es pot accedir al servei 061 CatSalut Respon a través de l'smartphone descarregant l'app 061 CatSalut Respon. Si es truca a través d'aquesta aplicació, el 061 reconeix la localització de la persona i, si també s'afegeix el número de la targeta sanitria, les dades de salut de l'usuari en el mateix moment de la trucada. L'app també ofereix informació d'inters, la localització dels equipaments sanitaris, les farmcies de tot Catalunya, així com vídeos de primers auxilis. El 061 CatSalut Respon est operatiu les 24 hores del dia, els 365 dies de l'any.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés