Publicado 09/10/2020 19:13

La ZBE redueix 550.000 desplaaments amb vehicles sense etiqueta a Barcelona

Operaris installant els senyals de trnsit definitives de la ZBE Rondes BCN en el branc de la sortida 14 Bess de la Ronda de Dalt, a L'Hospitalet de Llobregat
AMB - Archivo

El Govern municipal admet que es necessiten més mesures per reduir la contaminació

BARCELONA, 9 oct. (EUROPA PRESS) -

El regidor d'Emergncia Climtica i Transició Energtica de Barcelona, Eloi Badia, ha explicat aquest divendres que la Zona de Baixes Emissions Rondes BCN (ZBE) ha perms reduir 550.000 desplaaments de vehicles sense etiqueta ambiental a la ciutat.

Ho ha dit en una roda de premsa, en la qual recordat que la iniciativa va arrencar el 2017, quan un 20% del parc no tenia etiqueta ambiental, un percentatge que actualment és del 3% --hi ha un mxim del 2% en moratria--, la qual cosa implica la reducció de 285.000 desplaaments.

"Els vehicles de mercaderies han fet un gran esfor. Només ens queda un 1% restant. Quan arribin les multes, prcticament desapareixeran", i ha dit que en els primers 15 dies de rgim sancionador d'han detectat 10.761 vehicles infractors.

Badia ha subratllat que la ZBE també ha modificat el parc circulant: en 2017 el 43% dels vehicles tenien etiqueta B (groga), i actualment se situa prop del 27%, la qual cosa representa un total de 265.000 desplaaments.

"Aix tindr una trasllat en la salut", ha assegurat el regidor, que ha dit que en algunes estacions ambientals de la ciutat s'han superat els nivells de contaminació que marca l'Organització Mundial de la Salut (OMS).

MÉS TRANSPORT PÚBLIC

En aquest sentit, ha assegurat que l'objectiu de l'Ajuntament és reforar l'ús del transport públic amb millores en les freqüncies i la connectivitat, i ha afegit que esperen que les primeres multes als infractors també redueixin la presncia de cotxes sense distintiu.

"Hem redut la presncia de cotxes contaminants, per seguim per sobre dels indicadors de l'OMS. Aix no significa que la mesura no funcioni, ja que hem retirat cotxes contaminants. Hem de seguir fomentant el transport sostenible contra la mobilitat privada", ha dit.

Preguntat sobre si hi ha diferents criteris dins del Govern municipal davant la implantació d'un hipottic peatge d'entrada a Barcelona, Badia ha dit que no existeix discrepncia: "Estem d'acord a estudiar les alternatives possibles", ha concls.

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés