Publicat 09/10/2020 19:13CET

La ZBE redueix 550.000 desplaçaments amb vehicles sense etiqueta a Barcelona

Operaris instal·lant els senyals de trànsit definitives de la ZBE Rondes BCN en el branc de la sortida 14 Besòs de la Ronda de Dalt, a L'Hospitalet de Llobregat
AMB - Archivo

El Govern municipal admet que es necessiten més mesures per reduir la contaminació

BARCELONA, 9 oct. (EUROPA PRESS) -

El regidor d'Emergència Climàtica i Transició Energètica de Barcelona, Eloi Badia, ha explicat aquest divendres que la Zona de Baixes Emissions Rondes BCN (ZBE) ha permès reduir 550.000 desplaçaments de vehicles sense etiqueta ambiental a la ciutat.

Ho ha dit en una roda de premsa, en la qual recordat que la iniciativa va arrencar el 2017, quan un 20% del parc no tenia etiqueta ambiental, un percentatge que actualment és del 3% --hi ha un màxim del 2% en moratòria--, la qual cosa implica la reducció de 285.000 desplaçaments.

"Els vehicles de mercaderies han fet un gran esforç. Només ens queda un 1% restant. Quan arribin les multes, pràcticament desapareixeran", i ha dit que en els primers 15 dies de règim sancionador d'han detectat 10.761 vehicles infractors.

Badia ha subratllat que la ZBE també ha modificat el parc circulant: en 2017 el 43% dels vehicles tenien etiqueta B (groga), i actualment se situa prop del 27%, la qual cosa representa un total de 265.000 desplaçaments.

"Això tindrà una trasllat en la salut", ha assegurat el regidor, que ha dit que en algunes estacions ambientals de la ciutat s'han superat els nivells de contaminació que marca l'Organització Mundial de la Salut (OMS).

MÉS TRANSPORT PÚBLIC

En aquest sentit, ha assegurat que l'objectiu de l'Ajuntament és reforçar l'ús del transport públic amb millores en les freqüències i la connectivitat, i ha afegit que esperen que les primeres multes als infractors també redueixin la presència de cotxes sense distintiu.

"Hem reduït la presència de cotxes contaminants, però seguim per sobre dels indicadors de l'OMS. Això no significa que la mesura no funcioni, ja que hem retirat cotxes contaminants. Hem de seguir fomentant el transport sostenible contra la mobilitat privada", ha dit.

Preguntat sobre si hi ha diferents criteris dins del Govern municipal davant la implantació d'un hipotètic peatge d'entrada a Barcelona, Badia ha dit que no existeix discrepància: "Estem d'acord a estudiar les alternatives possibles", ha conclòs.

Contador

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2020 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés