TMB rep el primer dels 12 trens que reforçaran les línies 1, 3, 4 i 5 de metro

Publicat 13/11/2019 12:39:34CET
[Grupoculturacat] El Finançament Europeu Fa Possible La Renovació Més Important De Material Mòbil De La Història Del Metro De Barcelona
COMISIÓN EUROPEA

BARCELONA, 13 nov. (EUROPA PRESS) -

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha rebut aquest dimecres el primer dels 12 trens que va comprar l'any 2018 per augmentar els combois disponibles per a les línies 1, 3, 4 i 5 de metro i "captar nous usuaris".

En declaracions als periodistes, la presidenta de TMB, Rosa Alarcón, ha dit que és "indispensable" augmentar els trens en les línies més utilitzades per millorar el servei de metro, alhora que es faciliten les tasques de manteniment preventiu.

"La millor manera en què ens podem moure, després de caminant, és en transport públic", i ha destacat que aquesta compra se suma a l'adquisició que ja es va anunciar de 42 trens més per substituir els combois en què s'ha detectat amiant, i que preveu que comencin a arribar l'any 2020.

Els primers dos cotxes d'aquest tren de la sèrie 9000 han arribat a les instal·lacions del Metro de Barcelona del Triangle Ferroviari per carretera des del centre industrial d'Alstom de Santa Perpètua de Mogoda (Barcelona) en transport especial.

Els altres tres cotxes arribaran aquest dijous de la mateixa manera i, a les cotxeres del metro, s'acoblaran els cinc vehicles i es faran els ajustaments i proves d'homologació oficials abans d'integrar-lo a la circulació de la línia 4 la segona setmana de desembre.

Els trens de la sèrie 9000 circulen actualment per la línies 2 i 4 (amb conductor) i 9 i 10 (automàtics), i estan formats per cinc cotxes intercomunicats que sumen 86 metres de longitud i tenen una capacitat màxima de 973 persones, 112 de les quals poden viatjar assegudes.

COMPRA DE 12 TRENS

Segons la compra que va fer TMB al març del 2018, a mitjans de desembre rebrà un segon tren 9000 (també per a la línia 4) d'Alstom, i CAF (l'altra empresa a la qual s'han comprat els combois) entregarà el primer semestre del 2020 quatre trens de la sèrie 6000 per a la línia 1, dos de la sèrie 5000 per a la línia 3 i quatre més del mateix model per a la línia 5.

Sobre les 142 unitats que formen la flota de les línies convencionals de la xarxa de metro, l'entrada d'aquests 12 combois --que han costat 92 milions d'euros-- suposen una ampliació del 8,5% i, en termes de servei, l'augment de trens en hora punta al final del 2021 serà del 9,2%.

Contador