Actualizado 18/11/2017 12:45

La startup Foot Analytics estudia les empremtes digitals per analitzar l'afluència en espais

Rebaixa, rebaixes, consum, preu, preus, IPC, roba
EUROPA PRESS

   BARCELONA, 18 nov. (EUROPA PRESS) -

   La startup catalana Foot Analytics ha desenvolupat una tecnologia que recull els senyals que desprenen els 'smartphones' quan tenen el senyal 'wifi' activat --quan busca xarxes properes-- per recollir empremtes digitals que permeten analitzar l'afluència a diferents espais.

   En una entrevista d'Europa Press en el marc del Smart Mobility World Congress, el director executiu i cofundador de la companyia, Miquel Gummà, ha explicat que estudiar el comportament de les persones en un entorn fix permet conèixer millor als clients d'un comerç i la seva mobilitat en punts d'interès, com en els parcs i en el transport públic.

   Gummà ha explicat que el recompte de clients a través de càmeres de seguretat i sensors instal·lats a les portes és una eina habitual, però que Foot Analytics permet conèixer quant temps passen els clients dins les botigues, així com quantes persones passen per davant, quantes miren l'aparador o si repeteixen la visita.

   En aquest sentit, ha assegurat que, a pesar que cada dispositiu emet un senyal 'wifi' única --anomenada direcció MAC--, les dades es recullen de forma anònima, per la qual cosa és "impossible" rastrejar la informació dels clients, i ha detallat que fins a un 60% dels compradors tenen el senyal activat.

   Ha explicat que aquesta analítica permet detectar problemes en comerços i estudiar l'èxit o el fracàs de les campanyes, encara que també ha dit que els sensors poden aplicar-se en l'àmbit de les 'smartcities', com mesurar els usuaris en els autobusos per optimitzar costos i en grans esdeveniments per saber si tenen èxit.

EN PARCS, BUSOS I MERCATS

   Gummà ha dit que han instal·lat sensors en parcs per mesurar l'afluència d'usuaris i conèixer per quins punts entren i per quins surten: "El gestor del parc té una visió de l'afluència, els recorreguts i els punts d'interès en visites i temps d'estada".

   En els autobusos, aquest sistema permet generar matrius orígen-destinació --amb les parades d'entrada i sortida de cada passatger--, mentre que en els mercats permet adaptar campanyes de captació de clients, amb l'objectiu de millorar la concurrència, ja que cada comerç pot conèixer la seva cartera de clients i com evoluciona.

   "La intel·ligència no està en el dispositiu, que l'única cosa que fa és captar dades, sinó que està en l'equip de matemàtica algorítmica que converteix aquestes dades en els indicadors que vol el client", ha destacat Gummà.

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés