Publicat 06/05/2021 16:22CET

La segona edició del Barcelona Fashion Forward impulsarà 10 marques innovadores

Arxiu - Presentació del Barcelona Fashion Forward.
AYUNTAMIENTO DE BARCELONA

El 60% de les propostes estan liderades per dones i tots els projectes són locals

BARCELONA, 6 maig (EUROPA PRESS) -

La segona edició del Barcelona Fashion Forward impulsarà deu marques innovadores, en el marc d'aquest programa que impulsa l'Ajuntament de Barcelona per donar suport a dissenyadors emergents especialitzats en confecció i disseny de productes tèxtils, calçat, accessoris i complements, ha explicat el consistori aquest dijous en un comunicat.

El programa s'inscriu en l'aposta estratègica del Govern municipal per impulsar el talent local en diferents àmbits de la creativitat, i pretén consolidar marques i persones del món del disseny que "ajudin a vertebrar un teixit que situï la ciutat com un referent en talent, moda i innovació".

El 60% de les propostes seleccionades han estat creades per dones i tots els projectes són locals, ja tenen una marca creada, empreses constituïdes o en règim d'autònom i una trajectòria d'entre un i cinc anys.

Les deu marques estan en un punt entre la incubació i l'acceleració, però la majoria no estan consolidades i l'objectiu del programa és aconseguir-les projectar i finançar en el mercat treballant en el seu creixement, accés a finançament, comercialització expansiva i, per a qui ho consideri, la projecció al mercat internacional.

Aquesta segona edició, a diferència de l'anterior, estarà marcada per un mercat postpandèmia, amb factors potencials com la digitalització i la sostenibilitat, i des d'un començament les empreses rebran 60 hores en càpsules formatives grupals i 19,5 hores de mentoria personalitzada durant quatre mesos.

Quan acabi el període formatiu se seleccionaran els quatre millors projectes per accedir a la fase posterior del programa, en la qual rebran assessorament personalitzat durant un període de sis mesos (setembre 2021 - febrer 2022) per elaborar un pla de serveis ad hoc, que inclourà 'showroom' de vendes i de comunicació i suport d'una agència de màrqueting digital.

El jurat per a les dues fases està format per la directora del Disseny Hub Barcelona, Mireia Escobar; el responsable d'emprenedoria a Barcelona Activa, Xavier Dumont; Jordi Puig (Plus Value Marketing Services); Elena Foguet (Value Retail, La Roca Village); Núria Mora (MODA-FAD); Alex Estil·les (XXL Comunicación); Gemma Armengol (White Line Showroom), i Laia Moret (Escola de la Dona).

La actualidad más visitada en EuropaPress logo: La actualidad más vista

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés