El 60% de les propostes estan liderades per dones i tots els projectes són locals
BARCELONA, 6 maig (EUROPA PRESS) -
La segona edició del Barcelona Fashion Forward impulsar deu marques innovadores, en el marc d'aquest programa que impulsa l'Ajuntament de Barcelona per donar suport a dissenyadors emergents especialitzats en confecció i disseny de productes txtils, calat, accessoris i complements, ha explicat el consistori aquest dijous en un comunicat.
El programa s'inscriu en l'aposta estratgica del Govern municipal per impulsar el talent local en diferents mbits de la creativitat, i pretén consolidar marques i persones del món del disseny que "ajudin a vertebrar un teixit que situ la ciutat com un referent en talent, moda i innovació".
El 60% de les propostes seleccionades han estat creades per dones i tots els projectes són locals, ja tenen una marca creada, empreses constitudes o en rgim d'autnom i una trajectria d'entre un i cinc anys.
Les deu marques estan en un punt entre la incubació i l'acceleració, per la majoria no estan consolidades i l'objectiu del programa és aconseguir-les projectar i finanar en el mercat treballant en el seu creixement, accés a finanament, comercialització expansiva i, per a qui ho consideri, la projecció al mercat internacional.
Aquesta segona edició, a diferncia de l'anterior, estar marcada per un mercat postpandmia, amb factors potencials com la digitalització i la sostenibilitat, i des d'un comenament les empreses rebran 60 hores en cpsules formatives grupals i 19,5 hores de mentoria personalitzada durant quatre mesos.
Quan acabi el període formatiu se seleccionaran els quatre millors projectes per accedir a la fase posterior del programa, en la qual rebran assessorament personalitzat durant un període de sis mesos (setembre 2021 - febrer 2022) per elaborar un pla de serveis ad hoc, que inclour 'showroom' de vendes i de comunicació i suport d'una agncia de mrqueting digital.
El jurat per a les dues fases est format per la directora del Disseny Hub Barcelona, Mireia Escobar; el responsable d'emprenedoria a Barcelona Activa, Xavier Dumont; Jordi Puig (Plus Value Marketing Services); Elena Foguet (Value Retail, La Roca Village); Núria Mora (MODA-FAD); Alex Estilles (XXL Comunicación); Gemma Armengol (White Line Showroom), i Laia Moret (Escola de la Dona).
El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona