Publicat 8/8/2020 13:16:18 +02:00CET

El programa CREAmedia de Barcelona Activa impulsarà 14 projectes creatius i culturals

El regidor de Turisme i Indústries Creatives de Barcelona, Xavier Marcé
David Zorrakino - Europa Press - Archivo

Xavier Marcé: la iniciativa implica al conjunt de l'activitat cultural i econòmica de la ciutat

BARCELONA, 8 ago. (EUROPA PRESS) -

La nova edició del programa CREAmedia, gestionat per Barcelona Activa, el servei de desenvolupament empresarial de l'Icec i la fundació Catalunya Cultura, assessorarà i impulsarà 14 projectes de la indústria creativa, informa l'Ajuntament de Barcelona aquest dissabte en un comunicat.

A causa del coronavirus, aquesta edició s'ha "reinventat" per donar resposta a un dels sectors que més pateix les conseqüències de la crisi de la Covid-19, el cultural, de manera que adaptarà al món virtual l'acompanyament i les formacions, apostant per nous plantejaments i continguts.

El regidor de Turisme i Indústries Creatives de l'Ajuntament de Barcelona, Xavier Marcé, ha destacat que aquesta iniciativa implica al conjunt de l'activitat cultural i econòmica de la ciutat, en un context en què les indústries creatives prenen encara més importància "perquè plantegen una enorme capacitat d'adaptar-se al ritme de transformació de la vella a la nova economia".

INCUBADORA ALMOGÀVERS

El programa començarà al setembre, durarà sis mesos i contempla l'oferta de formació de tallers exclusius de lideratge, digitalització del projecte i connectivitat amb l'ecosistema i accés al coworking creatiu dins de la Incubadora Almogàvers.

Els beneficiaris del programa s'instal·laran en aquest espai valorant la possibilitat de combinar el format presencial amb el virtual, on desenvoluparan la seva proposta i treballaran el model de negoci perquè sigui viable i sostenible, acompanyats dels equips tècnics de Barcelona Activa i professionals del sector.

25 PRESELECCIONATS

Enguany s'han presentat 60 projectes, 25 dels quals han estat preseleccionats i 14 rebran assessorament per concretar el seu model de negoci durant el 2020, tots ells relacionats amb el món audiovisual, el disseny i les plataformes de suport a les indústries creatives i culturals.

Als 25 projectes preseleccionats se'ls oferirà participar en bootcamps o tallers intensius per concretar el seu projecte i viabilitat, i els projectes finalistes tindran accés a serveis com activitats per dinamitzar a la comunitat, acompanyament empresarial i intensiu en la recerca de finançament i seguiment de la seva evolució.

Barcelona Activa ha constatat que les indústries creatives representen més del 13% de l'ocupació a Barcelona, una ciutat que a més concentra el 51% dels llocs de treball del sector a tota Catalunya, per la qual cosa ha esdevingut una de les línies "prioritàries" del Govern municipal.

el més llegit

  1. 1

    El director del Pius de Valls assumirà la gestió de l'Hospital Sant Joan de Reus

  2. 2

    Entra en vigor a Catalunya la prohibició de reunions de més de 6 persones per frenar el coronavirus

  3. 3

    Terrassa farà més de 3.000 tests serològics a col·lectius exposats al contagi de covid-19

  4. 4

    AMPLIACIÓ:El Govern adjudicarà a FGC l'explotació de la línia Lleida-Manresa que ara opera Renfe

  5. 5

    Intervenen 8.244 restes paleontològiques espoliades en 25 anys a Barcelona, Lleida i Osca

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2020 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés