Publicado 19/03/2019 12:57

La nova Via Laietana ser per als vianants, les bicicletes i el transport públic

AJUNTAMENT DE BARCELONA

BARCELONA, 19 març (EUROPA PRESS) -

L'Ajuntament de Barcelona est treballant amb dues propostes fruit de la participació ciutadana per transformar la Via Laietana, en qu en les dues coincideix la necessitat que la via tingui més lloc per passejar, menys cotxes, menys contaminació i més espai per als usos comercials i socials, ha explicat aquest dimarts la regidora d'Urbanisme de Barcelona, Janet Sanz.

El projecte que més conven al consistori és el que contempla unes voreres de 3,7 metres, un carril de baixada i pujada per a autobús i taxi, un carril de baixada i pujada per a les bicicletes, i un sol carril de baixada per al vehicle privat de velocitat mxima de 30 quilmetres per hora, preferiblement utilitzat per vens de la zona.

L'altra proposta, que igual que la primera ha arribat al consistori a través de la participació que permet el portal 'decidim.barcelona', contempla unes voreres més mplies, de 4,5 metres, i només un carril bici, de pujada, mentre que els altres carrils es mantenen igual que en la primera.

Sanz ha explicat que treballen amb les dues opcions, que n'analitzaran l'impacte, i que la intenció és decidir-se per una abans d'acabar el mandat perqu les obres s'inicin a finals del 2020.

"Un dels nostres objectius centrals ha estat recosir ferides histriques de la ciutat", ha apuntat la regidor, que ha asseverat que feia molt temps que els vens reclamaven l'espai per poder donar-li usos quotidians i de comunitat.

Segons l'edil, quan es va dissenyar la Via Laietana es va fer per obrir la ciutat al mar i contribuir a la millora dels barris, la qualitat de vida i la salut, "mentre que s'ha acabat convertint en una autopista a la ciutat".

SEGUIR L'EXEMPLE EN ALTRES CARRERS

Ha explicat que en el procés de participació han actuat vens, escoles, entitats de dones i sectors culturals, que coincideixen en fer del carrer "un eix que doti de qualitat ambiental la ciutat" i que respongui la idea que l'urbanisme est al servei de la transició ecolgica.

"Volem que aquestes propostes s'apliquin a qualsevol carrer de la ciutat", ha declarat Sanz, que ha dit que volen una Barcelona en qu el transport públic sigui prioritari, en qu la bicicleta tingui una xarxa segura i en qu els vens guanyin espai públic als cotxes.

REFORMA DE CARRERS TRANSVERSALS

La regidora de Ciutat Vella, Gala Pin, ha apuntat que la reforma de la Via Laietana també suposar una reordenació dels recorreguts transversals, per facilitar la connexió a peu entre el barri Gtic, Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera.

Així, s'incorporar en el projecte final la pacificació del carrer Jonqueres i la plaa Antoni Maura "per passar d'un espai hostil i gris en un de pacificat i per als vianants".

La comissió de Seguiment est integrada per representants de les associacions venals del Gtic i del casc antic, de vens i comerciants de Santa Caterina, la de comerciants de la Via Laietana, Barnacentre, l'Associació de Famílies d'Alumnes Baixeras, el Casal de Joves Autogestionat de Ciutat Vella, la Residncia Vigatans, Ca la Dóna, el Casal de Gent Gran del carrer Comer, la Federació d'Associacions de Vens i Venes de Barcelona, la Federació de Vens i Venes de l'stia, la Fundació Privada Bayt al-Thaqafa i el Bicicleta Club de Catalunya.

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés