Publicat 9/3/2020 16:39:12 +01:00CET

El Metro de Barcelona instal·la publicitat dinàmica en un tram de túnel de l'L1

Rosa Alarcón visualitza anuncis al túnel de la L5 des de l'interior del metro, en una imatge d'arxiu.
TMB - Archivo

BARCELONA, 9 mar� (EUROPA PRESS) -

El Metro de Barcelona ha instal·lat publicitat dinàmica en un tram de túnel de l'L1, entre les estacions d'Espanya i Rocafort, sentit Fondo, basada en pantalles de leds que es poden veure des de l'interior dels trens a partir d'aquest dilluns.

En un comunicat aquest dilluns, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha explicat que es tracta d'una solució tecnològica que ha aportat l'empresa Adtrackmedia, amb el suport de Telefónica, que ja funciona a l'L5, entre Hospital Clínic i Diagonal.

Amb tots dos trams en funcionament, es calculen 1,2 milions impactes potencials a la setmana, i des del setembre --quan es va començar a explotar comercialment-- una vintena de primeres marques han utilitzat la publicitat dinàmica del tram de l'L5 per difondre els seus productes i serveis.

Segons el contracte amb l'empresa promotora, es pot instal·lar un tercer tram en una altra ubicació de la xarxa que encara no s'ha determinat, la qual cosa suposaria una tornada econòmica per TMB de com a mínim 214.000 euros anuals.

Per visualitzar la publicitat s'ha fixat a la paret del túnel un conjunt de columnes de leds que reprodueixen els clips de 10 segons de durada, de manera que des de l'interior dels trens es percep com una única pantalla de vídeo.

En el tram de 156 metres entre les estacions d'Espanya i Rocafort s'han col·locat 300 barres de leds, espaiades entre si per 52 centímetres i connectades a un centre de comunicacions de l'estació d'Espanya.