BARCELONA, 9 març (EUROPA PRESS) -
El Metro de Barcelona ha installat publicitat dinmica en un tram de túnel de l'L1, entre les estacions d'Espanya i Rocafort, sentit Fondo, basada en pantalles de leds que es poden veure des de l'interior dels trens a partir d'aquest dilluns.
En un comunicat aquest dilluns, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha explicat que es tracta d'una solució tecnolgica que ha aportat l'empresa Adtrackmedia, amb el suport de Telefónica, que ja funciona a l'L5, entre Hospital Clínic i Diagonal.
Amb tots dos trams en funcionament, es calculen 1,2 milions impactes potencials a la setmana, i des del setembre --quan es va comenar a explotar comercialment-- una vintena de primeres marques han utilitzat la publicitat dinmica del tram de l'L5 per difondre els seus productes i serveis.
Segons el contracte amb l'empresa promotora, es pot installar un tercer tram en una altra ubicació de la xarxa que encara no s'ha determinat, la qual cosa suposaria una tornada econmica per TMB de com a mínim 214.000 euros anuals.
Per visualitzar la publicitat s'ha fixat a la paret del túnel un conjunt de columnes de leds que reprodueixen els clips de 10 segons de durada, de manera que des de l'interior dels trens es percep com una única pantalla de vídeo.
En el tram de 156 metres entre les estacions d'Espanya i Rocafort s'han collocat 300 barres de leds, espaiades entre si per 52 centímetres i connectades a un centre de comunicacions de l'estació d'Espanya.
El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona